معرفی اپلیکیشن Meteor برای تست سرعت اینترنت و برنامه‌های نصب شده در گوشی

Meteor، اپلیکیشنی برای تست سرعت برنامه‌هاست. نرم‌افزاری فوق‌العاده کم‌حجم اما بسیار کاربردی بوده و هر شخصی می‌تواند از این برنامه استفاده کند.

Meteor به شما این امکان را می‌دهد تا شبکه اینترنت خود را تست کنید و بفهمید که اپلیکیشن‌های دیگر بر روی گوشی شما چگونه کار خواهند نمود. این نرم‌افزار توسط کمپانی OpenSignal تولید شده است. هدف این شرکت ارتقا شبکه موبایل در سطح جهان به‌وسیله پوشش دادن داده‌های مستقل است.

حال ممکن است این سوال در ذهن شما نقش ببندد که سرعت یک اپلیکیشن به چه‌کار می‌آید؟ این اپلیکیشن هم سرعت گوشی شما را نشان می‌دهد و هم عملکرد نرم‌افزاری که بر روی آن نصب هست.

برای دوستانی که کم‌تر از زبان انگلیسی بهره برده‌اند این اپلیکیشن از یک ایده مناسب استفاده نموده است. شما نیازی به خواندن مطالب پرحجم و سنگین برای آموزش این مطلب ندارید.

این برنامه یک خودآموز جالب دارد. یک موجود به نام Cosmo Monster در گوشه تصویر مشاهده می‌کنید. کافیست در هر قسمتی که از این اپلیکیشن هستید بر روی این غول کوچک زده و توضیح کوتاهی در مورد این بخش دریافت کنید. در قسمت کناری منوی ظاهرشده می‌توانید این قابلیت را خاموش‌ کنید که این پیشنهاد را از ما نشنیده بگیرید.

سرعتی که در مورد آن صحبت می‌کنیم در واقع سرعت واقعی و حقیقی است که الان و در یک اینترنت خاص می‌توانید بدان دست پیدا کنید. متدولوژی تست سرعت به‌گونه‌ای است که سرعت واقعی برنامه‌ها را نمایش می‌دهد و نه حداکثر سرعتی که به ندرت به آن دست خواهید یافت.

برای برقراری ارتباط با این خودآموز بر روی گزینه Meesage زده و به صفحه بعد بروید. در ابتدای صفحه نوشته‌ شده است که بسیار خوشحال می‌شویم بازخورد شمارا در مورد این برنامه بدانیم. در پایین می‌توانید در مورد فعال نبودن قسمتی از برنامه، چیزی که باید بیشتر بدان پرداخته شود و یا ایده کلی شما در مورد برنامه مطلبی را بنویسید.

حال به نحوه و چگونگی استفاده از این برنامه می‌پردازیم. اولین تبی که با آن برخورد می‌کنید به نام Speed Test است. در مرکز صفحه دایره‌ای موجود است که بر روی آن Start Testing نوشته‌ شده و با فشردن آن می‌توانید از سرعت اینترنت خود مطلع شوید.

اپلیکیشن Meteor

این اپلیکیشن سرعت اینترنت شما را در سه سطح می‌سنجد. این سه سطح عبارت‌اند از: اتصال، دانلود و آپلود. بعد از اینکه به‌صورت کلی مشخص شد که سرعت اینترنت شما به چه صورت است، می‌توانید هر نرم‌افزاری را که دلتان بخواهد و بر روی گوشی شما نصب است، ازلحاظ سرعت مورد بررسی قرار دهید.

کافی است بعد از اجرا بر روی گزینه Select Apps بزنید. در این قسمت فهرستی از بهترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موجود ارائه‌ شده است. با گرفتن هر برنامه می‌توانید آن را به لیست موردعلاقه خود بی افزایید و تست کنید که این برنامه با اینترنتی که شما در اختیار دارید آیا به‌راحتی کار می‌کند یا خیر.

در این لیست اپلیکیشن‌های معروفی چون: فیس‌بوک، اینستاگرام، مسنجر، اسنپ‌چت، تلگرام و یوتیوب وجود دارد.

تب دوم یا داشبورد یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این اپلیکیشن است. در این بخش نقشه گوگل مپ برای شما فعال بوده و می‌توانید با روشن نمودن GPS خود محل استقرارتان را مشخص کنید و سرعت اینترنت خود را بسنجید. این قابلیت برای کاربر این امکان را فراهم می‌کند تا بداند در کدام قسمت از محدوده خود بهترین و یا بدترین سرعت اینترنت را داشته است.

اپلیکیشن Meteor

در تب سوم یا History کلیه نتایج تست‌های شما ذخیره‌ شده است. هر زمانی که نیاز به مقایسه این نتایج داشته باشید می‌توانید از قسمت History استفاده کنید. در این بخش تست موردنظر مشخص بوده و با انتخاب آن نتایجی را که در آن لحظه خاص این نرم‌افزار به شما ارائه داده است، نشان می‌دهد که هم می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید و هم می‌توانید برای ذخیره و مشخص نمودن، نام آن را تغییر دهید.

تغییرات نسخه جدید این اپلیکیشن اضافه نمودن زبان‌های پرتغالی و مالایی است. همچنین ارتقا بعدی که وجود دارد در فرایند جمع‌آوری داده‌هاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH