رابط کاربری MIUI 9 زودتر از تاریخ 16 آگوست (25 مرداد) معرفی خواهد شد

حدودا هشت ماه از زمانی که مشخص شد شیائومی درحال کار بر روی نسل جدید رابط‌ کاربری MIUI است، می‌گذرد و می‌دانیم درحال‌حاضر به زمان معرفی نسل جدید این رابط کاربری نزدیک می‌شویم. به‌تازگی یکی از اعضای شیائومی با نام Hu Yang Neal در یک پست Weibo بیان کرده که رابط کاربری MIUI 9 پیش از تاریخ 16 آگوست (25 مرداد) عرضه خواهد شد، بدین ترتیب حدودا یک‌ ماه تا معرفی این رابط کاربری باقی مانده است.

رابط کاربری MIUI 9

نشانه‌هایی وجود دارد که تایید می‌کند توسعه MIUI 9 در مراحل پایانی قرار دارد. گذشته از این موضوع که زمان طولانی از توسعه این رابط کاربری می‌گذرد، به‌تازگی تصاویری از بخش lock screen این نسخه منتشر شده است. از آن‌جایی که منتشر کننده این تصویر یکی از اعضای شیائومی بوده، می‌توان گفت که این تصویر واقعا متعلق به MIUI 9 است.

رابط کاربری MIUI 9

با نگاهی دقیق‌تر به این تصویر می‌توان دریافت که در MIUI 9 بخش lock screen تفاوت‌های کوچکی با رابط کاربری MIUI 8 پیدا کرده است. یکی از این تفاوت‌ها به افزوده شدن چند کلید میان‌بر به این بخش بازمی‌گردد. در این تصویر می‌توانیم میان‌بر برنامه‌هایی از جمله Mi Bus card، Mi Pay، Universal Remote control و MIJIA را مشاهده کنیم. مطمئنا این بخش قابل شخصی‌سازی بوده و لزوما برای اپلیکیشن‌های ذکر شده نخواهد بود. در بخش پایینی این میان‌برها یک آیکون برای دسترسی سریع‌تر به چراغ‌قوه در نظر گرفته شده است.

انتظار می‌رود با نزدیک شدن به زمان معرفی این رابط کاربری ویژگی‌های بیش‌تری از آن به بیرون درز پیدا کند. درحال‌حاضر می‌دانیم که این نسخه از MIUI با قابلیت‌هایی هم‌چون تقسیم صفحه نمایش و تصویر در تصویر عرضه خواهد شد. هم‌چنین گفته می‌شود به علت کم‌تر شدن کاربران SMS شیائومی برخی از ویژگی‌های این بخش را حذف کرده تا از اضافه شدن بار پردازشی به پردازنده جلوگیری شود. از دیگر ویژگی‌های مهم این نسل از MIUI 9 می‌توان به امکان حذف اپلیکیشن‌های سیستمی اشاره کرد، به این ترتیب می‌توانید برنامه‌های کم‌تر کاربردی را از دستگاه خود حذف کنید. در نهایت انتظار می‌رود که رابط کاربری MIUI 9 بهینه‌تر شده باشد و کارکردن با آن روان‌تر بوده و هم‌چنین پایداری سیستم بیش‌تر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH