خانه‌تکانی در سامسونگ؛ تعویض مدیران ارشد این کمپانی در آمریکای شمالی و اروپا

با جدایی «گرگوری لی» مدیر منطقه آمریکای شمالی از کمپانی سامسونگ جهت پیوستن به شرکت نوکیا، این شرکت کره‌ای تغییراتی را در سطوح ارشد مدیریتی خود ایجاد کرد. به‌دنبال این خانه‌تکانی مدیریتی، از این پس، اوم یانگ-هون (Eom Young-hoon) به‌عنوان جانشین آقای لی در سمت مدیر منطقه آمریکای شمالی و کیم مون-سو (Kim Moon-soo) نیز به‌عنوان مدیر منطقه اروپا در این شرکت بزرگ ایفا نقش خواهند کرد.
کارنامه 13 ساله فعالیت گرگوری لی در کمپانی سامسونگ از قدرت بالای مدیریتی وی حکایت دارد به‌طوری‌که در این مدت، ریاست بخش‌های مختلفی اعم از مناطق جنوب شرق آسیا و آمریکای شمالی را عهده‌دار بوده است. وی از این پس قرار است مدیریت بخش Nokia Technologies را که در واقع یکی از شرکت‌های زیرمجموعه کمپانی بزرگ نوکیا محسوب می‌شود، برعهده بگیرد.
اگرچه سامسونگ هنوز واکنشی را درخصوص کناره‌گیری آقای لی از خود نشان نداده، اما این شرکت همواره بر اهمیت منطقه آمریکای شمالی تاکید و عنوان کرد که توانسته در سال گذشته، بالغ بر 34 درصد از مجموع درآمد 175.5 میلیارد دلاری خود را از بازارهای متعلق به این منطقه به‌دست آورده است. اکنون که حاشیه سود سامسونگ به بیشترین حد خود در طی سال‌های اخیر رسیده، باید منتظر ماند و دید که این تغییرات مدیریتی چه تاثیری بر عملکرد این شرکت در آینده برجای خواهد گذاشت.

سامسونگ
از طرفی دیگر با توجه به مشکلاتی که اخیرا برای لی کان-هی (Lee Kun-hee) رییس شرکت سامسونگ پیش آمده و اتهاماتی که در خصوص رشوه و اختلاس به پارک گئون-های (Park Geun-hye) نایب رییس این شرکت وارد می‌شود، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ این روزها با مشکلات عدیده‌ای در بخش مدیریتی خود دست و پنجه نرم می‌کند.
براساس آخرین گزارش‌ها، اوم یانگ-هون از 17 جولای به‌عنوان مدیر بخش آمریکای شمالی برای سامسونگ ایفای نقش خواهد کرد و کیم مون-سون نیز از هفته جاری فعالیت خود را به‌عنوان مدیر منطقه اروپا آغاز می‌کند. گفتنی است سامسونگ همواره از مدیران باسابقه که علاوه‌بر تجربه کافی، از مهارت بالایی نیز بهره می‌برند، در بخش‌های مختلف مدیریتی شرکت خود در سراسر جهان استفاده می‌کند.
بازار کشورهای غربی برای سامسونگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه در طی چند سال اخیر، کسب و کار چشم بادامی‌ها در این منطقه با رشد قابل‌توجهی همراه بود و قیمت سهام این شرکت از سال گذشته تا به امروز، افزایشی 32.8 درصدی را به خود دید. سامسونگ افزایش درآمدهای خود در طی یکی دو سال اخیر را مدیون سرمایه‌گذاری و فروش بالای تجهیزات نیمه‌هادی است،

میزان سودآوری این شرکت نیز فراتر از تصورات کارشناسان بود، به‌طوری‌که هم‌اکنون، لی کان-هی، رئیس سامسونگ به‌عنوان چهل و پنجمین مرد ثروتمند جهان شناخته می‌شود و لی جائه-یونگ، نایب رییس این شرکت نیز در جدیدترین فهرست شاخص سرمایه جهانی (Global Wealth Index)، رتبه خود را به 199 رساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH