معدن‌کاوی در کره ماه

کمپانی Moon Express در حال ساخت رباتی برای معدن‌کاوی در کره ماه است

کمپانی Moon Express که یکی از شرکت‌های مطرح بخش خصوصی در زمینه کاوش در فضا است، امروز از جدیدترین پروژه خود با هدف ساخت یک پایگاه اطلاعاتی در قطب جنوب کره ماه تا سال 2020 پرده‌برداری کرد. در حقیقت در این پایگاه، ربات‌هایی برای معدن‌کاوی در کره ماه حضور خواهند داشت.

هم‌اکنون نیز این شرکت درحال ساخت کلاس جدیدی از ربات‌ها با توانایی معدن‌کاوی در کره ماه بوده و این محصولات ربات جستجوگر MX نامیده شده‌اند. این ربات‌ها روی سطح ماه فرود آمده و به‌طور مداوم به معدن‌کاوی خواهند پرداخت، همچنین آن‌ها این مواد معدنی و نمونه‌های بدست آمده را که به‌عنوان منابعی پرارزش و گرانبها شناخته می‌شوند، به زمین ارسال خواهند کرد.

نخستین ربات این شرکت، MX-1E نام دارد و قادر خواهد بود در سطح کره ماه قرار گرفته و وزنی حدود 66 پوند را حمل و برای ارسال به زمین آماده کند. این ربات قابلیت گذر از سطوح غیر صاف را هم دارد. شرکت Moon Express در آینده‌ای نه‌چندان دور فضاپیمای حامل این ربات را از ایستگاه کشور نیوزلند به کره ماه پرتاب خواهد کرد. در چند سال آینده این شرکت قصد دارد تا فضاپیماهای دیگری را به‌منظور حمل بار بیشتر و انجام وظایف مضاعف تولید و برای معدن‌کاوی در کره ماه آماده پرتاب کند.

معدن‌کاوی در کره ماه

در حقیقت این ایده با هدف استخراج و جمع‌آوری مواد معدنی از کره ماه و بازگرداندن این نمونه‌ها برای مطالعه بیشتر در کره زمین شکل گرفته اما هنوز کمپانی سازنده هیچ‌گونه جزییاتی را درباره نوع تکنولوژی به‌کار گرفته شده در معدن‌کاوی این ربات‌ها، منتشر نکرده است. به جرات می‌توان گفت که صحبت کردن درباره این موضوع بسیار ساده‌تر از انجام آن خواهد بود. به‌هر‌حال این ماموریت تا سال 2020 انجام می‌شود و تا آن زمان احتمالا جزییات بیشتری از نحوه انجام این معدن‌کاوی در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH