آی‌فون 8 مدیر شرکت TSMC را میلیاردر کرد

شرکت اپل اخیرا تلاش زیادی برای فاصله گرفتن از سامسونگ به‌عنوان تامین‌کننده برخی قطعات محصولات خویش کرده است. این شرکت در راستای همین سیاست، کار تولید چیپ‌های A11 خود را به شرکت تایوانی TSMC سپرده است. در طی این فرآیند، رییس این شرکت تایوانی، آقای Morris Chang میلیاردر شد. ارزش سهام این شرکت 27 درصد رشد نشان داده و سهم چانگ از شرکت به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

TSMC

این میلیاردر شدن آقای مدیر به لطف آی‌فون 8 به وقوع پیوسته است که به‌گفته کارشناسان تقاضای تراشه‌های اپل را در امسال و سال آینده چند برابر خواهد کرد. شرکت TSMC تولیدکننده چیپ‌های 10 نانومتری است و حتی برای سال آینده برنامه دارد تا کار بر روی تولید چیپ‌های 7 نانومتری را نیز آغاز کند. این شرکت قادر خواهد بود سالیانه بیش از ده‌ها میلیون تراشه مورد نیاز اپل را تامین کند.

هر دو مدل جدید iPad Pro مجهز به پردازنده A10X هستند؛ تراشه‌ای که به‌تازگی مشخص شده است اولین تراشه 10 نانومتری اپل خواهد بود که به‌عنوان محصولی تجاری در دسترس قرار خواهد گرفت. پردازنده A11 نیز بر روی همین تراشه تولید خواهد شد؛ مزایای این تراشه شامل اشغال فضای کمتر، عملکرد بهتر و مصرف انرژی کمتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH