10 راه کاربردی و جالب برای استفاده از تبلت‌ قدیمی

با بزرگ‌تر شدن اسمارت‌فون‌ها، فروش تبلت‌ها تحت‌تاثیر قرار گرفته است و این گجت‌ها به مانند گذشته محبوب نیستند. اگر شما هم یک تبلت قدیمی در خانه دارید که یک گوشه خاک می‌خورد، با مقاله زیر همراه باشید چون قرار است کاربردهای جدیدی برای آن بیابیم.

تبدیل تبلت به یک ماشین استریم مدیا

می‌توانید از اپلیکیشن‌های درون دستگاه اندرویدی یا iOS خود برای پخش انواع رسانه بهره ببرید و با اضافه کردن یک بلندگوی با کیفیت استریو وای‌فای یا بلوتوث به‌راحتی از هر جای خانه که می‌خواهید موزیک یا ویدئویی را که دوست دارید بشنوید و ببینید. افزون بر این می‌توانید تبلت را به دستگاه‌هایی چون کروم کست یا روکو متصل کنید و محتوای دلخواه‌تان را به‌ راحتی تماشا کنید.

تبدیل تبلت به یک ریموت کنترل هوشمند

کنترل‌های سری هارمونی لاجیتک جز آن گجت‌های مورد علاقه ویدئو دوستان هستند. این کنترل‌ها را می‌توان به دستگاهی مثل تبلت نیز متصل نمود و از صفحه لمسی بهره بیش‌تری برد. در ضمن بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند و دستگاه‌های مستقل پخش مثل اپل تی‌وی و اندروید تی‌وی هم از اپلیکیشن‌های کنترلی هوشمند پشتیبانی می‌کنند.

ایجاد یک صفحه نمایش برای ویجت‌های دسکتاپ

اگر از یک دسکتاپ یا لپ‌تاپ در منزل استفاده می‌کنید، می‌توانید با قرار دادن تبلت روی استند از آن به‌عنوان یک صفحه‌نمایش اضافه برای داشتن یک صفحه ایمیل اختصاصی، یک RSS، نمایش‌دهنده توییتر یا فیس‌بوک استفاده کنید و اگر اهل بازی‌های کامپیوتری هستید از این تبلت برای نمایش آمار حین بازی بهره ببرید. در ضمن برنامه‌هایی وجود دارند که می‌شود از طریق نصب آن‌ها روی تبلت و با کمک اتصال وایرلس با دسکتاپ، یک صفحه پر از دستورات سفارشی و کلیدهای اصلی داشت و آن‌ها را به کامپیوتر ارسال کرد.

تبدیل تبلت به مانیتور دوم

دلتان می‌خواهد بدون آن‌که هزینه کنید یک مانیتور دوم لمسی داشته باشید؟ پس دست به‌کار شوید و تبلت‌تان را با برنامه‌های موجود به کامپیوتر متصل کنید. می‌توانید این اتصال را از طریق وای‌فای یا پورت USB انجام دهید. البته اتصال دوم چون همزمان تبلت را هم شارژ می‌کند گزینه بهتری است. نکته دیگری که باید بدانید این است که آی‌پد در این نوع اتصال بهتر از یک تبلت اندرویدی عمل می‌کند.

تبدیل تبلت به دستگاه ویژه کودکان یا مهمان

می‌توانید با استفاده از مود مهمان روی تبلت اندرویدی یا iOS، آن را به دستگاهی برای مهمان‌های‌تان تبدیل کنید. با این مود نیازی به ساختن یک اکانت جدید نیست. در ضمن تبلت‌ها به دلیل راحتی در استفاده می‌توانند گزینه خوبی برای اطفال باشند. می‌شود برنامه‌های آموزشی مناسب سن کودکان را به دستگاه منتقل کرد و آن را در اختیار آن‌ها قرار داد. افزون بر این می‌توانید با برنامه‌های ویژه، تبلت را به مود کودکان ببرید و با خیال راحت آن را در اختیار فرزندتان قرار دهید.

تبدیل آن به یک سیستم کنترل هوشمند منزل

اگر در حال حاضر در منزل از سیستم‌هایی مثل نست، روشن کردن اتوماتیک چراغ‌ها و وسایل آشپزخانه هوشمند و متصل به اینترنت استفاده می‌کنید، می‌توانید با تبلت تمام این‌ها را کنترل کنید. تمام اپلیکیشن‌های مرتبط را روی تبلت و درون یک پوشه در صفحه خانه بریزید. تبلت را به دیوار و نزدیک پریز برق متصل کنید و از درگاه جدید و لمسی که دارید لذت ببرید. در ضمن می‌توانید با قرار دادن رمز، دسترسی کودکان به این سیستم را محدود کنید.

تبدیل تبلت به مانیتور کودک یا امنیت منزل

تبلت شما یک چیپ وای‌فای دارد، مجهز به دو دوربین بوده و یک میکروفون در آن تعبیه شده است. پس تجهیزات لازم برای تبدیل شدن به یک سیستم نظارتی را دارد. اپلیکیشن‌های زیادی برای دو سیستم عامل اندروید و iOS وجود دارند که با نصب آن‌ها می‌توانید یک تبلت بلا استفاده را به یک سیستم مانیتورینگ کودک یا سیستم نظارتی وای‌فای با قابلیت ضبط تصاویر تبدیل کنید.

تبدیل تبلت به یک کلوب کوچک بازی

برای انجام این مورد باید تنها آی‌پد داشته باشید. اگر بشود این کیس‌های با مزه و جالب را در بازار یافت می‌توان با جایگزین کردن صفحه‌نمایش تبلت با CRT آرکید و نصب بازی‌های قدیمی از اپل استور که با این دسته‌ها و دکمه‌ها سازگار هستند، یک استیشن بازی بسیار جالب و نوستالوژیک درست کرد.

تعبیه تبلت درون ماشین

اگر شما هم از علاقه‌مندان به فن‌آوری درون خودرو هستید و دوست دارید سیستم ماشین‌تان را از بین بهترین‌ها انتخاب کنید، اول یک نگاهی به تبلت بلااستفاده‌تان بیاندازید، شاید نیازی به هزینه‌های هنگفت نباشد. البته توجه داشته باشید که با اضافه کردن یک وسیله مثل تبلت به ماشین، قوانین گارانتی را زیر پا می‌گذارید و ممکن است بعدها برای‌تان دردسرساز شود. تعبیه یک صفحه‌نمایش در ماشین شاید کمی دشوار باشد، پس حتما پیش از آن‌که اقدامی انجام دهید ویدئوهای آموزشی که در این‌باره وجود دارد تماشا کنید.

استفاده به‌عنوان درگاه کنترل صدای اختصاصی

اگر از سیستم‌هایی چون Amazon Echo یا Google Home استفاده می‌کنید، حتما به ذهن‌تان رسیده که تبلت و اسمارت‌فون‌تان هم می‌تواند کار مشابهی را انجام دهد. با تبلت‌های اندرویدی و iOS می‌شود از راه دور و با کمک Ok Google و Hey Siri ارتباط برقرار کرد. البته بلندگوها و میکروفون تعبیه شده روی تبلت قطعا به کیفیت یک سیستم اختصاصی صدا نیست اما خب وقتی یک دستگاه بلا استفاده داریم چرا امتحان نکنیم.

نکته‌ای در رابطه با باتری

حتما به خودتان می‌گویید که باتری تبلت برای انجام این‌کارها قطعا  پاسخگو نیست و حق هم کاملا با شما است. توصیه ما این است که دستگاه را نزدیک به پریز برق قرار دهید تا هر زمان که شارژ رو به اتمام است آن را به برق متصل کنید. البته نکته دیگری که می‌توانید در نظر داشته باشید این است که با تغییر تنظیماتی چون استفاده از مود هواپیما و استفاده از مود ذخیره باتری مدت زمان عمر باتری را تا آن‌جایی که می‌شود افزایش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH