پتنت جدید اپل به شما امکان می‌دهد که به‌وسیله اثر انگشت با 911 تماس برقرار کنید

تماس با پلیس با شماره گیری 3 عدد بسیار ساده و آسان است، اما گاهی اوقات در شرایط خاصی ممکن است طی نمودن این روند امکان‌پذیر نباشد. برای این لحظات، کمپانی اپل اختراع جدیدی را به‌ثبت رسانده که راه‌های دیگری برای تماس با 911 در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

حق ثبت این اختراع، آن را این‌گونه توصیف کرده که می‌توان تنها با استفاده اثر انگشت، آی‌فون خود را مجبور‌ به شماره‌گیری 911 کنید. هم‌چنین این سیستم توصیف می‌کند که چگونه کاربران می‌توانند از اثر انگشت، الگو‌ها و یا حتی فشار استفاده نمایند تا اسمارت‌فونی که در دست دارند، هنگامی‌که در حال تلاش برای تماس با 911 هستند را با زمانی‌که فشار ساده‌ای بر روی Touch ID می‌دهند تا قفل دستگاه خود را باز کنند، اشتباه نگیرد.

اپل

برای مثال شما می‌توانید از انگشت شست خود برای باز‌کردن قفل گوشی استفاده کنید و در عین حال گوشی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که انگشت کوچک شما برای تماس با 911 درنظر گرفته شود؛ و یا شاید بتوان این امکان را با فشار‌های مکرر بر روی سنسور اثر انگشت فعال نمود. با توجه به اینکه گاهی اوقات در موارد اورژانسی به‌راحتی نمی‌توان صحبت کرد، مانند زمانی‌که گروگان گرفته شده‌اید، این سیستم با ارسال اطلاعات اضافی مانند مکان شما، به پلیس کمک کند. هم‌چنین این ویژگی می‌تواند میکروفون را فعال کند یا ویدیوی زنده ثبت نماید. این پتنت برای پاک کردن داده‌ها از روی آی‌فونی که خریداری کرده‌اید برنامه‌ریزی‌هایی خواهد داشت به‌گونه‌ای که اگر می‌دانید دستگاه شما دزدیده شده، مطمئنا سارقان به اطلاعات شما دسترسی پیدا نخواهند کرد.

با‌توجه به اینکه مسئله مورد بحث در‌حال‌حاضر فقط یک پتنت از سوی اپل است، نمی‌توان گفت که به واقعیت تبدیل می‌شود یا خیر؛ اما آن‌طور که به‌نظر می‌رسد یک سیستم بسیار هوشمند خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH