طبق گفته گوگل، تا پایان سال 11 اسمارت‌فون مجهز به پلتفرم Daydream VR کمپانی خواهند شد

این‌که بگوییم پلتفرم Daydream VR گوگل تا الان تنها یک تلاش نه‌چندان همه‌گیر بوده، کم لطفی است، زیرا مدیر عامل گوگل ساندار پیچای چیز دیگری می‌گوید. او در صحبت‌های اخیرش به عدد 11 اشاره کرده است. عددی که احتمالا به تعداد دستگاه‌هایی که تا پایان سال به این پلت‌فرم مجهز می‌شوند اشاره دارد. یازده قطعا عدد بزرگی بوده، آن‌هم در مقایسه با وضعیتی که اکنون مشاهده می‌کنیم. اما می‌شود با کمی حساب و کتاب درک کرد که چرا او از این عدد یاد کرده است. اگر پیکسل‌های گوگل را درنظر بگیریم همراه با Moto Z ،ZTE Axon 7، ایسوس Zenfone AR، هواوی میت 9 پرو و میت 9 پورش دیزاین که با هم هفت عدد می‌شوند.

پلتفرم Daydream VR

سامسونگ گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس هم‌اکنون درحال تجهیز به Daydream هستند. دو هندست بعدی گوگل هم قطعا به این گروه می‌پیوندند و آن عدد یازده جادویی را می‌سازند. البته باید اعتراف کرد که یازده اسمارت‌فون برای همه‌گیر شدن این پلت‌فرم کافی نبوده و قطعا گوگل باید برنامه جامع‌تری برای این فناوری ویژه‌اش داشته باشد.

پلتفرم Daydream VR در واقع یک فناوری پیشرفته است که با کمک یکی از اسمارت‌فون‌هایی که پیش از این اشاره شد، به‌علاوه هدست سازگاری چون Daydream View می‌تواند کاربر را در دنیای 360 درجه مجازی غرق کند. این سیستم جدید از رقبایی چون HTC Vive یا Oculus Rift سبک‌تر است و می‌تواند رقیب بسیار سرسخت و قدرت‌مندی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH