اپل به‌زودی از لیست 5 شرکت پرفروش اسمارت‌فون در چین خارج می‌شود

وقتی آی‌فون‌های اپل پا به چین گذاشتند، شرکت تا سال‌های سال رتبه اول فروش در این کشور را داشت. اما سال 2016 بود که برای اولین‌بار این جایگاه را از دست داد. این وضعیت در سال جاری بدتر هم شد. طبق تحلیلی که اخیرا توسط کانالیس منتشر شده، در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری میلادی، اپل در رتبه پنجم بازار فروش چین قرار گرفته است.

فهرست چهار فروشنده برتر چین را در زیر می‌توانید مشاهده کنید:

  • هواوی: 23 میلیون دستگاه
  • اوپو: 21 میلیون دستگاه
  • ویوو: 16 میلیون دستگاه
  • شیائومی: 15 میلیون دستگاه

غیر از این‌ موارد، سامسونگ و میزو هم جز لیست 10 اسمارت‌فون پرفروش چین هستند. چهار برند اول 75 درصد از 113 میلیون دستگاه فروش رفته در سال را تشکیل می‌دهند که مقدار بسیار بالایی است. این در حالی بوده که فروش اپل سال به سال با کاهش 14 درصدی در سه‌ماهه آخر روبرو می‌شود. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود خیلی زود باید منتظر این باشیم که کمپانی از جایگاه پنجم نیز به پایین‌تر سقوط کند.

پیش‌بینی می‌شود که اپل در سه‌ماهه پایانی امسال به‌خاطر عرضه آی‌فون 8 به سودی بالا دست یابد. فروش کمپانی در سه‌ماهه پیشین به 9.96 میلیارد دلار رسید و آی‌فون 8 قادر است اپل را در سه ماهه پایانی یک شرکت تریلیون دلاری کند.

اپل

طبق اطلاعات جدیدی که منتشر شده‌اند، کوپرتینو تولید امتحانی آی‌فون‌های 7S ،7S Plus و 8 را آغاز کرده است. این اطلاعات از واحد فاکسکان منتشر شده‌ و اعلام کرده‌اند که شرکت در روز 200 عدد از این آی‌فون‌ها را تولید می‌کند. اما این‌طور نیست که تولید انبوه آی‌فون‌ها آغاز شده باشد.

در واقع در هفته‌های آینده تولید اصلی آغاز می‌شود. هر چند اخیرا شایعاتی منتشر شده‌اند که حاکی از به تعویق افتادن تولید آی‌فون 8 بوده‌اند. البته اخیرا باز این شایعات نقض شده و طبق شنیده‌ها تولید طبق روند اصلی خود در حال پیش رفتن است. با تمام این احوال اپل قطعا در آغاز آی‌فون 8 کمتری تولید خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH