سرمایه‌گذاری 2.7 میلیارد دلاری اپل در ال‌جی دیسپلی برای تامین پنل‌های OLED آیفون‌های 2018

براساس آخرین گزارش‌ها، کمپانی اپل به‌تازگی مبلغ 3 تریلیون وون کره جنوبی، معادل 2.7 میلیارد دلار را به شرکت ال‌جی دیسپلی پرداخت کرده است. در واقع، هدف اپل از این سرمایه‌گذاری، گرفتن نوعی تعهد و یا تضمین از شرکت ال‌جی دیسپلی در قبال دریافت پایدار و بدون مشکل پنل‌های OLED برای استفاده در گوشی‌های آی‌فونی که در سال آینده و سال‌های پس از آن عرضه می‌شوند، عنوان شده است.

اخیرا شنیده شده که تمامی ‌مدل‌های آی‌فون 2018 این شرکت به پنل‌های OLED مجهز خواهند بود که این خبر می‌تواند مهر تاییدی بر این ادعا باشد. چندی پیش نیز برخی منابع خبری عنوان کرده بودند که شرکت اپل قراردادی را با سامسونگ برای خرید نمایشگرهای OLED مورد استفاده در آی‌فون 8 که طی چند هفته آتی معرفی خواهد شد، منعقد کرده است، اما از آن‌جایی‌که کوپرتینویی‌ها همواره یک شرکت را برای خرید قطعه‌ای خاص انتخاب می‌کنند، بعید به‌نظر می‌رسد که این خبر صحت داشته باشد. علاوه‌بر این، اپل می‌بایست از این موضوع اطمینان حاصل کند که آیا این شرکت، توانایی تامین تمامی‌ پنل‌های مورد نیاز این شرکت برای استفاده در گوشی‌های آی‌فون را دارد یا خیر، چراکه در سال 2018 تمامی‌ اسمارت‌فون‌های این شرکت به این پنل‌ها مجهز خواهند شد و قطعا تعداد این پنل‌ها در مقایسه با امسال به مراتب بیشتر خواهد بود.

پنل‌های OLED

به گفته یک منبع ناشناس، ال‌جی دیپسلی قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک کارخانه‌ای اختصاصی را برای تولید پنل‌های مورد نیاز گوشی‌های آی‌فون راه‌اندازی کند که برای این کار به 3.5 تریلیون وون سرمایه نیاز خواهد داشت. اکنون اپل با پرداخت این مقدار پول، بخش قابل‌توجهی از نیاز این شرکت کره‌ای برای ساخت چنین کارخانه‌ای را تامین کرده است. در همین راستا گوگل نیز در اقدامی‌مشابه حدود یک تریلیون وون، معادل 900 میلیون دلار را به ال‌جی دیسپلی برای خرید پنل‌های مورد استفاده در گوشی‌های نسل جدید پیکسل خود پرداخت کرده است.

درحال‌حاضر پنل‌های OLED محدودی توسط کمپانی‌های سازنده تولید می‌شوند. از این رو، استفاده از این پنل‌ها در گوشی‌های هوشمند برای شرکت‌های فعال در این حوزه کار چندان راحتی نیست، چراکه بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول یعنی سامسونگ که حدود 95 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، بخش عمده‌ای از این پنل‌ها را در اختیار مهندسان داخلی خود برای ساخت گوشی‌های این شرکت و همچنین شرکت اپل قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH