نگاهی به دوربین سلفی نوا 2 پلاس هواوی؛ ثبت خاطرات به بهترین شکل ممکن

سلفی به تصاویری اطلاق می‌شود که فرد از خود می‌گیرد. واژه سلفی یا خویش‌انداز برای اولین‌بار در سال 2002 مورد استفاده قرار گرفت. درحال‌حاضر اکثر تصاویر سلفی توسط گوشی‌های هوشمند ثبت می‌شوند که این موضوع باعث ایجاد رقابتی نفس‌گیر میان سازندگان این دستگاه‌ها شده است.

با افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی، تصاویر سلفی رشد بسیار بالایی را تجربه کردند. کمپانی‌های سازنده برای جلب نظر این افراد، تکنولوژی‌های مختلفی را در محصولات خود قرار می‌دهند. اکثر این محصولات دارای قیمت بالایی بوده که مسلما بسیاری از کاربران قادر به پرداخت هزینه موردنظر نخواهند بود. در این میان شرکت هواوی با عرضه دستگاه بالارده نوا 2 پلاس، محصولی با قیمت مناسب را روانه بازار کرده که تعریف تازه‌ای از تصاویر سلفی را برای عاشقان آن بیان می‌کند. در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

شکارچی 20 مگاپیکسلی

مهم‌ترین مورد برای عاشقان سلفی، رزولوشن دوربین بوده، چراکه هرچقدر این میزان بالاتر باشد، در تصاویر جزئیات بیشتری ثبت می‌شوند. جزئیات بیشتر نیز به‌معنای کیفیت بالاتر است.

قرار گرفتن دوربین 20 مگاپیکسلی در محصولی با این رده قیمتی، یک امتیاز فوق‌العاده برای نوا 2 پلاس محسوب می‌شود. در مقام مقایسه می‌توان به پرچم‌داران دیگر کمپانی‌ها اشاره نمود، برای مثال اکسپریا XZ پریمیوم دوربینی 13 مگاپیکسلی داشته و یا آی‌فون 7 از دوربینی 7 مگاپیکسلی بهره می‌برد که هر دو هزینه‌ای دو برابر نسبت به نوا 2 پلاس از خریدار طلب می‌کنند.

یکی دیگر از موارد نسبتا مهم در رابطه با سنسور دوربین، دریچه دیافراگم آن بوده که باعث جذب نور بیشتر می‌شود. البته همانند رزولوشن نمی‌توان برای کیفیت دوربین تنها به همین یک فاکتور اکتفا نمود. هواوی برای این محصول خود دریچه دیافراگم F2.0 را درنظر گرفته که در شرایط نوری مختلف باعث ثبت تصاویر شفاف و باکیفیتی می‌شود. بد نیست بدانید که آی‌فون 7 از دریچه دیافراگم F2.2 بهره می‌برد و اکسپریا XZ پریمیوم دارای F2.0 است و قاعدتا هر چه این عدد کوچک‌تر باشد، تصویر مطلوب‌تری به‌خصوص در نور کم، نصیب شما خواهد شد.

هواوی برای این محصول خود ISP اختصاصی درنظر گرفته که افزایش کیفیت دوربین سلفی را در پی دارد. ISP که اختصار عبارت Image Signal Processor بوده به ریزپردازنده یا مجموعه مداری اطلاق می‌شود که توسط الگوریتم‌های خاصی بر روی تصاویر خام پردازش انجام می‌دهد. هواوی با طراحی الگوریتم‌های هوشمند مختلف برای نوا 2 پلاس، توانسته بهترین ابزار ممکن برای ثبت تصاویر سلفی را در اختیار کاربر قرار دهد.

در نهایت باید به این نکته اشاره نمود که رزولوشن بالای دوربین، باعث ثبت تصاویر باکیفیت‌تر می‌شود و جزئیات بی‌نظیری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد که مسلما برای عاشقان سلفی، بسیار لذت‌بخش است. این دوربین دارای زاویه دید 85 درجه‌ای بوده و اندازه پیکسل آن برابر با 1.0 میکرومتر است.

ضبط ویدیوهای ماهرانه

مسلما غیر از ثبت تصاویر، ضبط ویدیو نیز یکی از مهم‌ترین کاربردهای دوربین سلفی است. رزولوشن ضبط ویدیو مهم‌ترین فاکتور برای کیفیت آن‌ها بوده که هواوی برای نوا 2 پلاس امکان فیلم‌برداری با رزولوشن فول‌اچ‌دی را قرار داده است. آی‌فون 7 و اکسپریا XZ پریمیوم قادر به ضبط ویدیو با همین رزولوشن هستند که این امر نشان از ارزش بالای این دستگاه بالارده دارد.

یکی از عوامل تاثیرگذار در کیفیت یک ویدیو، شفافیت صدای ضبط شده توسط آن بوده که میکروفون‌های موجود در دستگاه، نقش آن را بر عهده می‌گیرند. نوا 2 پلاس قادر به ضبط صدا به‌صورت استریو بوده، درحالی‌که آی‌فون 7 با قیمت دو برابری نسبت به این گوشی هوشمند، تنها می‌تواند صدا را به‌صورت مونو ذخیره کند.

ویژگی‌های نرم‌افزاری کامل

یکی از علل محبوبیت بالای تصاویر سلفی، امکان تغییرات یا بهبود آن‌ها بوده که بسته به ویژگی‌های نرم‌افزاری دارد که سازنده در محصولات خود قرار می‌دهد. تمامی عاشقان سلفی خواهان ثبت تصاویر خلاقانه هستند. هواوی برای دوربین سلفی نوا 2 پلاس قابلیت تشخیص سه‌بعدی دقیقی را در نظر گرفته که قادر به ایجاد تصاویر پرتره است.

این فناوری با شناسایی میلی‌متری چهره کاربر، می‌تواند جزئیات بیشتری نسبت به دیگر گوشی‌های هوشمند ثبت کند. قابلیت مورد نظر همراه با حالت پرتره که دراصل یک الگوریتم هوشمند توسعه یافته توسط هواوی بوده، قادر به تشخیص طیف وسیعی از چهره‌ها و رنگ پوست است. توسط این الگوریتم، ثبت تصاویر سلفی به‌صورت کاملا طبیعی برای کاربر مهیا می‌شود.

یکی از ویژگی‌هایی که این روزها طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده، تصویربرداری به‌صورت بوکه بوده که هواوی آن را به دوربین سلفی این محصول اضافه نموده است. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد که در هنگام ثبت تصاویر سلفی، پس‌زمینه را تار کند. در حالت کلی ثبت تصاویر بوکه نیاز به دوربین‌های حرفه‌ای دارد که هواوی توانسته آن را با کیفیت بالایی به محصول با ارزش خود اضافه کند تا کاربران بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های هنگفت، از آن لذت ببرند.

وجود حالت بیوتی یا همان زیبایی به کاربر اجازه می‌دهد تا تصاویر خاص‌تری از خود ثبت کند. در نهایت کاربر قادر به گرفتن عکس با حرکت دست خود بوده که دقت این کار به 90 درصد می‌رسد. شما می‌توانید بدون نیاز به فشردن دکمه و یا لمس شاتر در فاصله کمتر از 1.5 متری، با بالا آوردن دست خود، تصاویر سلفی ثبت کنید.

عکاسی بی‌نظیر در تاریکی

یکی از معضلات برای گرفتن تصاویر توسط گوشی‌های هوشمند، شرایط نوری نامناسب است. اگرچه شاید در نگاه اول قرار دادن فلاش در جلوی دستگاه و کنار دوربین سلفی اقدام مناسبی تلقی شود ولی این امر علاوه‌ بر ایجاد مزاحمت برای کاربر در هنگام ثبت تصویر، باعث غیرطبیعی شدن نتیجه نهایی نیز خواهد شد. برخی از تولیدکنندگان بدون توجه به این موضوع، با قرار دادن یک فلاش در کنار دوربین سلفی سعی در جلب نظر کاربران دارند، ولی چه کسی خواهان ثبت تصاویر سلفی با چشمان بسته است؟!

هواوی در کنار برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مانند اپل و سامسونگ، از نمایشگر به‌عنوان فلاش در نوا 2 پلاس استفاده کرده است. شاید فکر کنید که با تکنولوژی جدیدی در این زمینه روبرو نیستیم، ولی باید به شما بگوییم که اشتباه می‌کنید چراکه این غول چینی برای عاشقان سلفی سورپرایز بزرگی دارد. برخلاف برندهایی که از آن‌ها نام بردیم، هواوی چندین حالت نوردهی مختلف را برای صفحه نمایش نوا 2 پلاس در نظر گرفته است.

نمایشگر نوا 2 پلاس قادر به تامین نور با 11 دمای مختلف بوده که در بازه 3000 تا 6000 کلوین قرار دارند. این قابلیت که براساس شرایط نوری و به‌صورت خودکار عمل می‌کند، باعث ثبت تصاویر طبیعی، روشن و باکیفیت در تمامی موقعیت‌ها می‌شود.

در ادامه می‌توانید مقایسه مشخصات سخت‌افزاری دوربین سلفی این بالارده هواوی را با پرچم‌داران مطرح بازار مشاهده نمایید.

5 در مورد “نگاهی به دوربین سلفی نوا 2 پلاس هواوی؛ ثبت خاطرات به بهترین شکل ممکن”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH