تاکنون 87 درصد از دستگاه‌های اپل به iOS 10 مجهز شده‌اند

براساس اطلاعات منتشر شده در بخش پشتیبانی وب‌سایت اپل، تا پایان 28 جولای 2017، بیش از 87 درصد از تمامی ‌دستگاه‌های فعال این شرکت به iOS 10 به‌روزرسانی شده‌اند. اپل اخیرا در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در سال 2017، نسخه جدید این پلتفرم را تحت عنوان iOS 11 برای علاقه‌مندان معرفی کرد، اما هنوز عرضه رسمی‌ این نسخه برای عموم آغاز نشده و از این‌رو درحال حاضر iOS 11 جدیدترین نسخه پلتفرم اختصاصی این شرکت محسوب می‌شود.

و اما درخصوص سهم دیگر نسخه‌های پلتفرم iOS از دستگاه‌های فعال موجود در میان کاربران باید گفت که iOS 9، تنها در 9 درصد دستگاه‌ها استفاده می‌شود و 3 درصد دیگر نیز به نسخه‌های قدیمی‌تر این سیستم عامل اختصاص یافته است.

iOS 10

اما اگر بخواهیم نگاهی مقایسه‌ای میان انتخاب کاربران برای به‌روزرسانی دستگاه‌هایشان به نسخه‌های جدید پلتفرم‌های iOS و اندروید بیاندازیم، باید بگوییم که عملکرد دارندگان محصولات اپل به مراتب بهتر بوده است چراکه براساس آخرین گزارش‌ها، تا به امروز تنها 11.5 درصد از دستگاه‌های اندرویدی به نسخه جدید یعنی اندروید 7 (نوقا) آپدیت شده اند.

در واقع بخش قابل‌توجهی از اندرویدی‌ها یعنی 31.8 درصد، از اندروید 6 (مارشمالو) در دستگاه‌هایشان بهره می‌برند که نشان دهنده این مسئله است که اکثر کاربران سیستم عامل اندروید نسخه متعلق به دو سال قبل را به نسخه‌های جدیدتر ترجیح می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH