گزارش تازه موسسه IDC: وضعیت بازار تبلت‌ها جالب نیست!

موسسه IDC به‌تازگی نتایج آنالیز بازار تبلت‌ها را در سه‌ماهه دوم امسال منتشر کرده است. طبق نتایج این بررسی، طی سه ماه دوم سال 2017 بازار بی‌رونق تبلت نابسامان باقی مانده است و خرید تبلت ها در سراسر جهان با کاهش 3.4 درصدی به 37.9 میلیون رسیده است حتی تبلت‌هایی با کیبورد مجزا نیز نتوانستند نجات‌بخش این بازار نابسامان باشند.

اما در این آشفته‌ بازار چه تبلت‌هایی بیشترین خواهان را دارند؟ موسسه IDC اعلام کرده که آیپد اپل بیشترین سهم را در بازار تبلت‌ها در دست دارد و سلطان بازار تبلت های جهان است، آمارها نشان می‌دهد که اپل از آوریل تا ژوئن امسال 11.4 میلیون تبلت به بازار عرضه کرده که به نسبت قبل 14.7 درصد رشد داشته است. هم‌چنین سهم اپل از بازار تبلت ها از 25.4 درصد به 30.1 درصد رسیده است.

بازار تبلت‌ها

پس از آی‌پد و کمپانی اپل، شرکت سامسونگ نیز حرف‌هایی در بازار تبلت‌ها برای گفتن دارد و باعرضه 5.4 میلیون تبلت در این بازه زمانی دومین کمپانی پیشتاز در بازار تبلت‌ها است، هرچند که در این بازه زمانی رشد منفی 0.8 درصدی را تجربه کرده و تنها مالکیت 15.8 درصد از بازار را در دست دارد.

کمپانی هواوی پس از سامسونگ و اپل سومین برندی است که بر بازار تبلت‌ها حکومت می‌کند. هواوی 3 میلیون دستگاه تبلت در سه ماه دوم سال روانه بازار کرده و 8 درصد از بازار تبلت‌ها را در اختیار دارد. آمازون پس از هواوی بیشترین عرضه تبلت را داشته و حتی توانسته با افزایش اقبال کاربران عرضه تبلت‌هایش را تا 51.4 درصد افزایش دهد و 6.2 درصد از سهم بازار را از آن خود کند. پس از هواوی، لنوو با عرضه 2.2 میلیون دستگاه تبلت 5.7 درصد از بازار را از آن خود کرده اما رشد منفی 14.6 درصدی را تجربه کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH