HTC

درآمد کمپانی اچ‌تی‌سی به‌صورت چشمگیری در حال کاهش است

اخیرا شرکت اچ‌تی‌سی گزارش مالی خود را  که مربوط به ماه جولای سال جاری است، منتشر کرده که براساس این گزارش، کمپانی موردنظر در طول ماه گذشته توانسته 205.3 میلیون دلار درآمد کسب کند. این میزان نسبت به ماه گذشته کاهش چشمگیر 10 درصدی را تجربه کرده و همچنین در مقایسه با سال گذشته، درآمد اچ‌تی‌سی به طور متوسط 2 درصد افت داشته است.

باید گفت که درآمد این کمپانی در ماه جولای، دومین درآمد بالای کسب شده توسط تایوانی‌ها در سال جاری بود. خوب است بدانید که براساس قوانین کشور تایوان، شرکت‌های موجود در این کشور باید گزارش درآمد خود را به‌صورت ماهانه منتشر کنند. این موضوع به تحلیل‌گران اجازه می‌دهد که به آسانی به مطالعه عملکرد این سازنده بپردازند و همچنین این امکان را در اختیار ما نیز قرار می‌دهد که بدانیم جدیدترین پرچمدار این کمپانی یعنی اچ‌تی‌سی U11 چه وضعیتی داشته و چه عملکردی را در بازار از خود برجای گذاشته است.

در مقایسه با گوشی HTC 10، پرچمدار سال گذشته این سازنده که در ماه مه معرفی شد، متاسفانه اچ‌تی‌سی U11 هیچ پیشرفتی را نشان نمی‌دهد. اگر به سال 2016 و یک ماه پس از عرضه گوشی HTC 10 بازگردیم، خواهیم دید که این شرکت درآمدی 223 میلیون دلاری را در ماه اول فروش پرچمدار قبلی به‌دست آورد و در ماه بعد نیز این میزان به رقم 210 میلیون دلار کاهش پیدا کرد که حاکی از سقوط 6 درصدی درآمد تایوانی‌ها است.

اکنون با مقایسه میزان فروش اچ‌تی‌سی U11، این کمپانی افتی 10 درصدی را در ماه اول عرضه پرچمدار تازه‌اش، به نام خودش ثبت کرده و این موضوع نشان می‌دهد که درآمد این شرکت در سال‌های اخیر، به طرز قابل‌توجهی در حال کاهش بوده و این کمپانی با افزودن قابلیت‌های ویژه به اسمارت‌فون‌های خود مانند Edge Sense و تلاش برای فروش بیشتر محصولات از طریق کمپین‌های بزرگ بازاریابی به شدت برای بهبود وضعیت فعلی خود تلاش می‌کند، اما حداقل هنوز به موفقیت دست نیافته است.

اچ‌تی‌سی

آخرین دستاورد این شرکت، اچ‌تی‌سی U11، با قابلیت‌های نوآورانه جدیدی معرفی شد و توسط بسیاری از منتقدان به‌خاطر وجود خلاقیت، مورد ستایش و تحسین قرار گرفت. از نظر مشخصات نیز این پرچمدار از پردازنده اسنپ‌دراگون 835 بهره می‌برد که به واحد پردازش گرافیکی آدرنو 540 نیز مجهز شده است. از طرفی این دستگاه بسته به انتخاب کاربران، 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم و به ترتیب 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. دوربین این اسمارت‌فون نیز توانسته بالاترین امتیاز در میان دیگر رقبا از بنچمارک معتبر DxOmark دریافت کند.

در دوربین این دستگاه از سنسوری با رزولوشن 12 مگاپیکسل با بهره‌گیری از لرزش‌گیر اپتیکال و قابلیت dual-pixel استفاده شده و امکانات خوبی مانند:‌ قابلیت HDR تقویت شده و فوکوس سریع را به همراه دارد. اچ‌تی‌سی برای دوربین سلفی این دستگاه هم سنسوری 16 مگاپیکسلی درنظر گرفته و انرژی موردنیاز این پرچمدار توسط یک باتری غیرقابل تعویض 3000 میلی‌آمپری تامین می‌شود. از دیگر امکانات این موبایل نیز می‌توان به بهره‌گیری از درگاه USB نوع C و سیستم‌عامل اندروید نوقا نسخه 7.1.1 اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH