آدرس‌های اینترنتی

گوگل آدرس‌های اینترنتی را از نتایج جستجو با موبایل حذف خواهد کرد

به‌نظر می‌رسد که شرکت گوگل در حال انجام آزمایشی برای حذف آدرس‌های اینترنتی (URL) از نتایج جستجو با موبایل بوده و براساس گزارش برخی از کاربران، اهالی مانتین‌ویو پیش از اعلام رسمی در حال بررسی و تست این موضوع هستند.

طبق گزارش کاربران، برخی از آن‌ها در هنگام جستجو نتایج ساده‌تر و بدون پیچیدگی را هنگام جستجو با موبایل خود مشاهده می‌کنند. البته همان‌طور که گفته شد، انتظار نداریم نتایج جستجوی همه افراد با موبایل تحت تاثیر این تغییر قرار بگیرد، چراکه گوگل فعلا در حال تست این موضوع بوده و در سطح جهانی آن را اجرا نکرده است. شکل و شمایل جدید جستجو با موبایل به‌گونه‌ای است که آدرس‌های اینترنتی هنگام جستجو حذف و فقط بخشی از آن در قسمت بالایی عنوان هر وب‌سایت نشان داده می‌شود و گوگل قصد دارد از فضای ایجاد شده برای نمایش نتایج بیشتر و استفاده بهینه‌تر از فضای موجود بهره بگیرد.

همچنین با تغییرات ذکر شده از این پس، تصاویر، عنوان و متن خلاصه جستجوی هر وب‌سایت به صورت جداگانه در یک کارت نمایش داده خواهد شد. در حقیقت باید گفت که این بازطراحی، یک رابط کاربری تمیزتر و ساده‌تر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما بعید است همه کاربران از این تصمیم گوگل استقبال کنند چراکه با انجام این تغییر، دیگر کاربران نمی‌توانند بببیند که کدام وب‌سایت‌ها در لیست نتایج جستجو وجود داشته یا پس از انتخاب هر گزینه به کدام سایت هدایت می‌شوند.

گوگل آدرس‌های اینترنتی را از نتایج جستجو با موبایل حذف خواهد کرد

هنوز به‌طور واضح مشخص نیست که این غول جستجوی اینترنتی چگونه می‌خواهد این تصمیم را به‌صورت همگانی اجرا کند و این تغییرات در نسخه موبایل نرم‌افزار جستجوی گوگل هم دیده شده و اگر شما هم از اپلیکیشن گوگل استفاده می‌کنید، احتمالا این طراحی جدید را مشاهده کرده باشید. در همین حال، این کمپانی در حال تست نوع دیگری از نحوه نمایش نتایج جستجو در رابط کاربری است که در این روش وب‌سایت‌های واجد شرایط و پیشرفته آیکونی جدید را به نام AMP در کنار عنوان خود مشاهده خواهند کرد. در واقع این نوشته دقیقا در همان جایی که پیش از آدرس‌های اینترنتی وجود داشتند، قرار می‌گیرد.

می‌توان بیان کرد که راه‌حل دوم، نوع نمایش بهتری برای جستجوهای موبایلی است، چراکه هرچند به اندازه مورد اول نتایج تمیز و ساده نیست ولی حداقل آدرس اصلی هر وب‌سایت در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود و به‌طور کلی اطلاعات بیشتر و بهتری را نسبت به راهکار اول در اختیار کاربر می‌گذارد. اسکرین‌شات بالا هم نسخه آزمایشی این تغییرات را با استفاده از AMP نشان می‌دهد که فعلا برای همه کاربران در دسترس نیست. در نهایت باید بیان کرد که خوشبختانه این غول دنیای تکنولوژی همیشه قبل از انجام تغییرات گسترده، آن‌ها را از همه جهات تحت بررسی قرار می‌دهد و پس از دریافت بازخورد از کاربران تصمیم به اجرای آن‌ها خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH