چگونه اطلاعات را به‌صورت همیشگی و بدون امکان بازگردانی پاک کنیم؟

شاید زمانی که اطلاعات‌تان را از روی یک حافظه داخلی یا خارجی پاک می‌کنید، در این فکر هستید که آن‌ها به طور کامل از دسترس خارج شده‌اند و با پاک کردن‌شان، هیچ‌کس توانایی دسترسی به آن‌ها را نخواهد داشت. اما بهتر است بدانید پاک کردن اطلاعات از روی حافظه‌ها، به آسانی انتخاب گزینه Delete بر روی فایل نیست.

تمامی داده‌هایی که در حافظه داخلی، کارت‌های حافظه و یا حتی هارد‌ها قرار گرفته‌اند پس از پاک و یا فرمت شدن به راحتی قابل دسترس و بازگردانی خواهند بود. در واقع شاید فایل‌های پاک شده از دید شما در دسترس نباشند، اما به‌راحتی توسط ساده‌ترین برنامه ریکاوری قابل بازگردانی و استفاده خواهند بود.

برای مثال حالتی را در نظر بگیرید که می‌خواهید تلفن‌ همراه خود را به شخص دیگری بفروشید. در این حالت تمامی اطلاعات شخصی مانند عکس‌های‌تان را از روی حافظه پاک می‌کنید و گوشی را تحویل می‌دهد. در این حالت شخص خریدار به راحتی با نصب یک برنامه ریکاوری تمامی اطلاعات‌تان را بازگردانی می‌کند. اما چگونه می‌توان از چنین چیزی جلوگیری کرد؟

در واقع باید به دنبال راهی برای پاک کردن همیشگی فایل‌های‌تان باشید تا دیگر قابل بازگردانی نباشند. برای این کار می‌توانید از برنامه‌های مربوط در این زمینه استفاده کنید. یکی از این برنامه‌ها برای کامپیوتر، WipeFile بوده که با یک ظاهر بسیار ساده و عملکردی فوق‌العاده، تمامی‌ فایل‌ها را بدون امکان بازگردانی، پاک می‌کند.

طرز کار با WipeFile ساده بوده و تنها باید با باز کردن برنامه و دادن آدرس پوشه و یا درایو مورد نظر، بر روی گزینه Wipe کلیک کنید. با به پایان رسیدن عملیات، اطلاعات مورد نظر به‌طور کل از حافظه پاک می‌شوند و توسط برنامه‌های ریکاوری قابل بازگشت نخواهند بود. WipeFile را می‌توانید از این لینک دانلود کنید.

اگر می‌خواهید فایل‌های موجود در گوشی اندرویدی‌تان را با این روش پاک کنید، می‌توانید از برنامه Secure Delete استفاده کنید. استفاده از این اپ‌ هم بسیار ساده بوده و تنها نیاز به انتخاب فایل‌ها و زدن دکمه Secure Delete دارد. این اپ را می‌توانید از این لینک برای گوشی اندرویدی خود دانلود کنید.

نظر شما درباره این مطلب چیست؟ آیا آن را کاربردی می‌دانید؟

2 در مورد “چگونه اطلاعات را به‌صورت همیشگی و بدون امکان بازگردانی پاک کنیم؟”

  1. حالا ما خواهش کنیم ک عین همین مطلب راجع به برگرداندن اطلاعات هارد لب تابی که پیغامی شبیه “format disk” میده رو آموزش تصویری و کامل بدین، آیا امکانش هست؟؟؟!!!!!!!!!! مرسی.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH