با این 8 ترفند تعداد فالوورهای‌تان را در اینستاگرام افزایش دهید!

نکته‌ها و ترفندهای زیادی برای دیده شدن در اینستاگرام وجود دارند، از انتخاب هشتگ‌های مناسب تا همکاری با انجمن‌های اینستاگرام؛ این ترفندها تمام نشدنی به نظر می‌رسند و راه‌های زیادی هم برای افزایش تعداد لایک و فالوور وجود دارند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با تعدادی از این روش‌ها آشنا شوید.

۱- تشکیل یک انجمن

در مقدمه مطلب پیشنهاد کردیم که به یک انجمن ملحق شوید اما می‌توانید خودتان یک انجمن تشکیل دهید؛ ممکن است این کار چندان آسان نباشد اما کاربران اینستاگرام را به فالوورهای متعهد تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید یک انجمن اینستاگرامی تشکیل دهید باید یک زمینه متعارف پیدا کنید؛ یک دلیل که مردم به اکانت شما مراجعه کنند. اگر یک اکانت در ارتباط با کسب و کار دارید محتوای دیگران را دریافت کرده و از طریق اکانت خودتان به اشتراک بگذارید.

Letterfolk یک نمونه عالی از برندی است که در اینستاگرام یک انجمن قوی ایجاد کرده است. آن‌ها حتی تایید محتوای فالوورهای خودشان را با روشی خاص و منسجم انجام می‌دهند. از فالوورهای‌تان بخواهید شما را تگ کنند یا این که از هشتگ‌هایی استفاده نمایند که شانس دیدن اکانت شما بیشتر شود. برای ایجاد انجمن خودتان، یکی از مهمترین مواردی که می‌توانید انجام دهید این است که با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید؛ زیر پست‌های دیگران کامنت بگذارید، لایک کنید، به کامنت‌های دیگران پاسخ دهید و در جستجوی افرادی با علایق مشترک باشید تا آن‌ها را فالو کنید.

۲- کسب تجربه از طریق مطالعات انجام شده روی اینستاگرام

تحقیقات زیادی درباره موضوع، زمان و نحوه گذاشتن پست‌های اینستاگرامی انجام شده است؛ آن‌ها را امتحان کنید و ببینید کدام‌یک از آن‌ها برای‌‌تان مفید است. در نظر داشته باشید که نتایج به‌دست آمده از برخی تحقیقات متناقض هستند، بنابراین واقعا لازم است که خودتان آن‌ها را به کار بگیرید و نتایج را مشاهده کنید.

  • برخی از تحقیقات می‌گویند که فیلتر Mayfair به اندازه ۶ درصد باعث افزایش مشارکت کاربران به صورت لایک و کامنت، می‌شود.
  • یک مطالعه دیگر که توسط Curalate انجام شده، نشان می‌دهد که نصاویر آبی رنگ به میزان ۲۴ درصد بیشتر از تصاویر قرمز لایک دریافت می‌کنند. این مطالعه همچنین بیان می‌کند که تصاویر دارای نور و وضوح بالا، تصاویری که فضای نگاتیو زیاد یا یک رنگ غالب دارند، عکس‌های دارای اشباع رنگ کم و تصاویر دارای بافت (texture)، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

  • راهنمایی‌های زیادی برای زمان پست گذاشتن وجود دارد، مطالعات اخیر نشان می‌دهند که زمان ناهار ( بین ساعت‌های ۱۱ صبح تا ۱ بعد از ظهر ) و غروب ( ۷ تا ۱۱ شب)، زمان‌های خوبی برای گذاشتن پست‌های مهم هستند و البته روزهای هفته هم اهمیت دارند.
  •  Dan Zarella، از دانشمندان شبکه اجتماعی Hubspot، تعداد ۱/۵ میلیون از عکس‌های اینستاگرام را مورد آنالیز قرار داد و دریافت که عکس‌های دارای چهره، ۳۵ درصد بیشتر لایک می‌گیرند. او همچنین به این نتیجه رسید که قرار دادن فیلترها تعداد لایک را بالا می‌برد. ( می‌توانید عکس‌های خودتان را قبل از گذاشتن در اینستاگرام، هر جور که دوست دارید توسط گوشی ویرای‍ش کنید، گذاشتن عکس‌ها به صورت مداوم راه خوبی برای افزایش فالوور است.) او درباره رنگ‌ها می‌گوید که از رنگ‌های زرد، نارنجی و صورتی پرهیز کنید و به جای آن‌ها عکس‌هایی با رنگ‌های خاکستری، سبز و آبی را قرار دهید. یکی از نتایج درخشان تحقیقات Zarella: استفاده از کلمه “like” در کپشن عکس، تعداد لایک‌ها را تا ۸۹ درصد بالا می‌برد، همچنین کلمه “comment” تعداد کامنت‌ها را تا ۱۹۴ درصد بیشتر می‌کند.

هرقدر که بیشتر لایک بگیرید، احتمالا هشتگ‌های بهتری هم انتخاب کرده‌‌اید و احتمال دیده شدن‌تان بیشتر شده است.

۳- آمار خودتان را تجزیه و تحلیل کنید

بعد از این‌که همه این روش‌های مختلف را امتحان کردید، یک گام به عقب بردارید و ببینید کدام‌یک از آن‌ها موثر بوده و کدام‌یک تاثیری نداشته است. چند ابزار تجزیه و تحلیل مناسب برای اینستاگرام وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ردیابی بهترین تصاویر خود استفاده کنید. زمان ارسال آن‌ها، نوع عکس‌ها و کپشن‌های شما به درک آن‌چه که موجب موفقیت یک عکس می‌شود کمک می‌کند. اکانت اینستاگرام خودتان را به یک پروفایل کسب و کار تبدیل کنید و به صورت رایگان به Instagram analytics دسترسی پیدا کنید. برای این کار به روش زیر عمل کنید:  Settings > Switch to Business Profile

برای ادامه مراحل از جمله اتصال به فیس‌بوک، اینستاگرام شما را راهنمایی می‌کند. شما می‌توانید تاثیر‌ها، دسترسی، بازدید از پروفایل، و بازدید از هر پست و همچنین موارد بیشتری را ببینید.

SocialBakers، ابزاری برای تجزیه و تحلیل اینستاگرام دارد که می‌تواند موفق‌ترین عکس‌های شما را از نظر لایک و کامنت نشان دهد؛ وقتی دلیل موفقیت آن عکس‌ها را پیدا می‌کنید، سعی کنید آن را تکرار کنید، بدون آن که تکراری باشد.

۴- در عکس‌های خودتان دیگران را “تگ” کنید

دلایل زیادی برای تگ کردن (نشانه‌گذاری) افراد در عکس‌های‌تان وجود دارد؛ ممکن است آن‌ها یا محصولات‌شان در عکس شما حضور داشته باشند، همچنین وقتی که به بازدید یک رویداد هنری مانند نمایش یا کنسرت می‌روید، هنرمندان و پدید آورندگان آن را تگ کنید. یقینا این کار ترفند موثری است، اما سعی کنید که به بهترین روش انجام شود. اسپم تولید نکنید و فقط وقتی کسی را تگ کنید که عکس مربوط به او باشد؛ در ضمن هیچ‌کس را به صورت دایمی تگ نکنید.

۵- عکس‌های‌تان را برچسب گذاری جغرافیایی کنید

افزودن اطلاعات موقعیت مکانی به عکس‌های‌تان، یک راه عالی برای شناخته شدن در جامعه محلی است. هنگام آپلود تصویر، می توانید محل ثبت آن را اضافه کنید. برای دوره کوتاهی برچسب گذاری جغرافیایی عکس‌ها در سنگاپور روشی برای هک و ویروسی شدن عکس‌ها بود اما اینستاگرام به سرعت جلوی این کار را گرفت.

۶- در مبادله‌های اینستاگرام شرکت کنید

جستجو و یافتن اکانت‌هایی که پست‌های مهمان می‌گذارند یک فرصت عالی برای دیده شدن بیشتر است؛ این کار که Instagram Takeover نامیده می‌شود و به مدت چند روز طول می‌کشد، ممکن است برای هر دو طرف سود داشته باشد.

چگونه این فزصت‌ها را پیدا کنیم؟ بهترین روش برای Instagram Takeover این است که اکانت‌هایی را پیدا کنید که حالا به این کار مشغول هستند و پست‌های مهمان را می‌پذیرند.

نکته‌هایی از زبان Dana Nicole که این روش را امتحان کرده است:

  • اکانتی را انتخاب کنید که با محتوای شما تناسب داشته باشد.
  • برای‌شان توضیح دهید که چرا آن‌ها را انتخاب کرده‌اید، چرا پست شما جذاب به نظر می‌رسد و فالوورهای آن‌ها چه بهره‌ای از پست شما خواهند گرفت.
  • سعی کنید از طریق مطرح کردن سوال در کپشن‌های خودتان با کاربران اکانت میزبان ارتباط برقرار کنید؛ با این کار ممکن است آن‌ها از اکانت شخصی شما بازید نموده و شما را فالو کنند.

از سوی دیگر خودتان می‌توانید از پست‌های دیگران میزبانی کنید؛ بهتر است میزبانی کاربران با فالوورهای زیاد را بپذیرید، با این کار فالورهای آن‌ها شما را خواهند دید.

۷- اضافه کردن Bio خودتان را از یاد نبرید

در حالی که تمرکز شما بر روی عکس‌های ارسال شده است، ایجاد یک بیوی قوی را فراموش نکنید. بیو باید شامل اطلاعاتی باشد که از طریق آن کاربران قادر باشند با شما ارتباط برقرار کنند؛ برای این کار فقط ۱۵۰ کاراکتر دارید؛ پس بیو را از روی حساب و کتاب بنویسید! یکی دو هشتگ هم انتخاب کنید تا در نتایج جستجو نشان داده شوید. فراموش نکنید که لینک وب‌سایت خودتان را در این‌جا بگذارید؛ از آن‌جایی که اینستاگرام اجازه نمی‌دهد زیر پست‌ها لینک‌های قابل کلیک کردن قرار دهید، بیو تنها جایی است که می‌توانید سایت خود را معرفی کنید. البته می‌توانید برای ایجاد لینک‌های قابل کلیک در زیر پست‌ها از ابزارهایی نیز بهره بگیرید.

۸ – به خارج از اپلیکیشن فکر کنید

تمامی ترفندهای قبلی بر آن‌چه که می‌توانید در اینستاگرام انجام دهید تمرکز داشتند؛ حالا باید به جاهای دیگری فکر کنید که می‌توانند موجب ارتقای اکانت اینستاگرام شما شوند. در بیوی سایر رسانه‌های اجتماعی لینک‌هایی برای اکانت اینستاگرام خودتان قرار دهید و آن‌ها را به هم مرتبط نمایید. برای لینک دادن اینستاگرام به فیس‌بوک، توییتر و … مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Linked Accounts

در این صورت وقتی یک پست جدید قرار می‌دهید، می‌توانید آن را به صورت هم‌زمان از طریق سایر رسانه‌های اجتماعی هم به اشتراک بگذارید، اتصال حساب اینستاگرام به فیس‌بوک، دوستان فیس‌بوکی شما را آگاه خواهد کرد و باعث می‌شود که بیشتر دیده شوید. ایمیل هم یکی از ابزارهای قدرتمندی است که می‌توانید برای ارتقای اکانت اینستاگرام از آن استفاده کنید، فقط کافی است که لینک اینستاگرام را در امضای ایمیل‌های خودتان بگذارید، با این کار احتمالا فالوورهای بیشتری به دست می‌آورید. اگر یک خبرنامه شخصی دارید و به مشترکین خودتان ارسال می‌کنید، لینک اینستاگرام را به آن اضافه نمایید.

آیا شما هم روش‌ها و ترفندهایی برای افزایش فالوورهای اینستاگرام و افزایش لایک یا کامنت دارید؟ تجربیات خودتان را از طریق بخش نظرات با ما و سایر مخاطبین آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH