فروش اسمارت‌فون‌های لنوو از PCهایش جلو می‌زند!

لنووو شاهد رشد عجیبی در فروش تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند خود بوده است. رشدی که در برابر سقوط بازار PCهایش جالب توجه است.

lenovo-k900-smartphone-edit

این کمپانی روز پنجشنبه اعلام کرده است که سود خالص این شرکت تا 23 درصد در چهارماهه اول مالی سال که 30 ژوىن به پایان می‌رسد افزایش داشته است. این رشد نشان از آن دارد که لنوو تمرکزش را برای آینده روی حوزه اسمارت‌فون بیشتر خواهد کرد.

سود خالص لنوو نسبت به سال گذشته همین زمان که 141 میلیون دلار بوده به 174 میلیون دلار رسیده است. کل در آمدهایش 8.8 میلیار دلار است که هرساله شاهد رشد 10 درصدی بوده است.

با وجود تلاش بازار برای حفظ موقعیت خود، لنوو توانسته است با تمرکز بر روی فروش در خانه به رشد قابل توجهی دست یابد. البته این کمپانی بر روی تولید اسمارت‌فون، تبلت و تلویزیون‌های هوشمند نیز مانور می‌دهد.

در چین لنوو پس از سامسونگ دومین فروشنده اسمارت فون است، گستردگی زیاد بازار چین، از لنوو سومین فروشنده اسمارت فون در دنیا ساخته است. هر ساله فروش اسمارت فون‌های این کمپانی در سرتاسر دنیا با 131 درصد افزایش روبرو بوده که به 11.3 میلیون دستگاه رسیده است.

بیشتر اسمارت‌فون‌های این کمپانی در چین به فروش می‌رسند، اما این شرکت در کشورهای جنوب شرقی آسیا، روسیه و هند نیز بازار قابل توجهی دارد و در آینده هم به آمریکا و اروپا قدم خواهد گذاشت.

در آمد تجارت اسمارت‌فونی لنوو که شامل تبلت‌ها و اسمارت فون‌ها می‌شود تا 105 در صد افزایش داشته و به 1.2 میلیارد دلار رسیده است. این مقدار 14 درصد از درآمد کل این شرکت را تشکیل می‌دهد.

در دنیای PCها هم لنوو قصد دارد نسل بعدی آیدیا پد یوگای خود را در اواخر سال جاری معرفی کند.

باید دید که این رشد لنوو تا چه حد برای بازار تهدید به حساب خواهد آمد.

2 در مورد “فروش اسمارت‌فون‌های لنوو از PCهایش جلو می‌زند!”

  1. گوشی‌های لنوو به بازار ایران راه یافته‌اند؟
    بعضی از گوشی‌های لنوو از جمله K900 ، واقعا عالی هستند ، هم از نظر سخت افزار و هم از نظر طراحی ، اخرین هم که بنچمارک‌هایی از K910 لو رفته که بر خلاف K900 که از چیپ اینتل استفاده می‌کرد ظاهراً از چیپ ست Snapdragon 800 استفاده می‌کند
    اگر گوشی‌های لنوو به بازار ایران بیاییند خیلی خوب میشه! همین چند وقت پیش هم لنوو با پشت سر گذاشتن HP بزرگترین تامین کننده قطعات PC شد

  2. علیرضا محمدی

    این جایگاه سومی توی دنیا به هیچکی وفا نکرده! اول که هواوی بعدشم ال جی الانم لنوو فردا هم جی ال ایکس! هر 3ماه که ریپورت ها منتشر میشه یه نفر توی این جایگاه نشسته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH