رشد 56 درصدی درآمدهای انویدیا در سه‌ماهه دوم 2017

کمپانی انویدیا گزارش عملکرد خود در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر و اعلام کرد که میزان درآمدهای این شرکت در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، با رشدی 56 درصدی به 2.23 میلیارد دلار رسیده است.

در این گزارش آمده که سود حاصل از هر سهم این شرکت با افزایشی 124 درصدی همراه بوده و از 0.79 دلار در سه‌ماهه نخست امسال به 0.92 دلار رسیده است. از دیگر آمار و ارقام ارائه شده می‌توان به هزینه‌های عملیاتی 614 میلیون دلاری، سود عملیاتی 688 میلیون دلاری و درآمد خالص 583 میلیون دلاری در سه‌ماهه منتهی به پایان ماه ژوئن اشاره کرد که روی هم رفته، حاشیه سود 58.4 درصدی را برای این شرکت به دنبال داشته است.

در طی شش‌ماهه نخست امسال، انویدیا توانست با پرداخت 924 میلیون دلار به سهامداران، مجموعه سهامی ‌به ارزش 758 میلیارد دلار را از آن‌ها خریداری کند. این شرکت در تلاش است تا پایان سال جاری میلادی، مبلغی معادل 1.25 میلیارد دلار دیگر را نیز برای دریافت بخش بیشتری از سهام خود در بازار پرداخت کند. اما در خصوص عملکرد انویدیا در بازار باید گفت که این کمپانی توانست به لطف طراحی جدید Max-Q، لپ‌تاپ‌های باریک‌تر و سبک‌تری را به بازار عرضه و توجه علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند.

انویدیا

از دیگر اقدامات مهم این شرکت همکاری با کمپانی‌های فولکس‌واگن و بایدو، رونمایی از پروژه Holodeck، همکاری در فناوری واقعیت مجازی برای تست نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای رده‌بالا و مواردی از این قبیل اشاره کرد. گفتنی است بخش قابل‌توجهی از عملکرد موفق انویدیا در این بازه زمانی به لطف فروش بالای کارت‌های گرافیکی TITAN X و Quadro بوده است. این شرکت امیدوار است که بتواند این روند را در سه ماهه سوم نیز ادامه دهد و پیش‌بینی کرده که بتواند درآمدی بالغ بر 2.35 میلیارد دلار را از فروش محصولات خود به دست آورد.  همچنین، میزان هزینه‌های عملیاتی این شرکت برابر با 672 میلیون دلار و دیگر هزینه‌ها نیز 2 میلیون دلار برآورد شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH