بازی Fort Conquer

بررسی بازی Fort Conquer: نبرد حیوانات جادویی

همان‌طور که می‌دانید٬ قرون وسطی پراز جنگ‌های مختلف بود و هر قلعه‌ای سعی داشت که خود را بهبود ببخشد و به سلاح‌های خود بیافزاید. با پیشرفت تکنولوژی اکنون می‌توانیم٬ نبردهای گذشته را شبیه‌سازی کنیم و آن‌ها را در موبایل‌های‌مان بیاوریم. یکی از همین شبیه‌سازها٬ بازی Fort Conquer است.

این گیم باکمی چاشنی خلاقیت٬ جنگ‌ها را متفاوت‌ کرده و شکل‌ و‌ شمایلی تازه به آن‌ها بخشیده است. حیوانات اساسی‌ترین بخش این بازی هستند و شما باید آن‌ها را به جان هم بیاندازید. لازم به ذکر است که این گیم تاکنون بیش‌‌ از 5 میلیون‌بار از گوگل‌پلی دانلود شده و امتیاز 4.3 از 5 را از کاربران کسب کرده است. اگر می‌خواهید با این بازی بیش‌تر آشنا شوید٬ پس با ما همراه باشید…


شما در این بازی گروهی از حیوانات را کنترل می‌کنید که تحت‌نظر‌تان به جنگ دشمنان سرسرخت می‌روند. حریفان هم همین حیوانات را دراختیار دارند و با استراتژی‌های گوناگون شما را به چالش می‌کشند. همین سبب می‌شود تا این گیم هردفعه برای‌تان رنگ‌ و‌ بویی تازه داشته باشد و پس از گذشت ماه‌ها و حتی سال‌ها خسته‌ کننده به‌نظر نیاید. سیر داستانی بازی به همین‌جا ختم نمی‌گردد و Fort Conquer تازه شروع می‌شود.

برای آن‌که حیوانات جادویی و خشن را تکامل بدهید باید پول جمع‌آوری کنید. بدین ترتیب سربازان ضعیف شما٬ تبدیل به حیواناتی قوی‌ و قلدر می‌شوند که هرچیزی را نابود می‌کنند و راه را برای به سلطنت‌ رسیدن شما هموار می‌نمایند. لکن کاربر همیشه هم پیروز نمی‌گردد و ممکن است که در بیش‌تر اوقات شکست سختی بخورد و دژ دوست‌داشتنی‌اش خراب شود. دراصل برای همین باید حیوانات را با ترتیب خاصی بفرستید و موبه‌مو حرکات حریف را زیرنظر داشته باشید.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم٬ این گیم اصلا تکراری نمی‌شود و با هربار بازی به آن وابسته‌تر خواهید شد. همین به ما جرات می‌دهد که بازی Fort Conquer را در دسته گیم‌های اعتیاد‌آور قرار دهیم و کمی مراقب خودمان باشیم!شخصی سازی این بازی جذابیت آن را دوچندان کرده است. به شما امکان این داده شده که با ترکیب حیوانات مختلف٬ سربازانی جدید با ظاهری عجیب‌ و‌ غریب را بسازید که در صحنه نبرد از نسل‌های پیش خود بهتر عمل می‌کنند و به‌ قول معروف روی فرم هستند!

ویژگی دیگر هم که خیلی چشم ما را خیره کرد٬ قابلیت افزودن منجنیق بود. این موجب می‌گردد که صحنه‌های جنگ‌های خونین قرون وسطی برای‌تان تداعی و احساسی واقعی به شما منتقل شود. درواقع همین ویژگی‌ها هستند که یک گیم را منحصربه‌فرد می‌کنند و به احتمال زیاد بازی Fort Conquer یکی از همان بازی‌هاست.

گرافیک یکی از اصلی‌ترین بخش‌های بازیست که سازندگان (اگر می‌خواهند که مردم بپسندند) باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. خوشبختانه توسعه‌دهنگان این گیم نیز اهمیت این موضوع را درک کرده‌اند و گرافیکی متناسب با فضای بازی را برای‌تان طراحی کرده‌اند. همه‌چیز حس‌ و‌ حال قرون وسطی را به شما منتقل می‌کند. فونت‌ها بسیار شارپ و تیز هستند و شکل‌ و شمایلی خشن دارند. آیکون‌ها با دقت و با تمام جزئیات کشیده شده‌اند و هیچ‌چیز از قلم نیفتاده. اما صحنه نبرد تنها یک تصویر است و هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهد. مثلا وقتی که کاربر درون فضایی کویریست٬ باید حرکت آرام کاکتوس‌ها و تکان‌خوردن شن‌ها را حس کند. اما زهی‌ خیال باطل! اصلا این‌ چیزها وجود ندارند و فقط حیوانات عصبانی حرکت می‌کنند.

اگر بخواهیم صادق باشیم٬ باید به خدمت‌تان برسانیم که تک‌تک حرکات حیوانات (به‌دقت) برنامه‌ریزی شده است و به هیچ‌عنوان نمی‌توان آن‌ها را یک «تصویر» نامید. هرچه‌قدر که محیط بی‌حرکت است٬ قلعه‌ها نیز به همان میزان مرده هستند و هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند. انیمیشن‌ها هم بسیار سریع‌ بوده و فورا دستور شما را اجرا می‌کنند.

بیش‌تر منوها رنگ‌تیره‌ای دارند که اگر کمی دقت کنید٬ درمی‌یابید که درواقع سنگ‌اند و خیلی عالی طراحی شده‌اند. طوری‌که ترک‌های سنگ نیز قابل مشاهده است. کریستال‌های بازی Fort Conquer هم بسیار چشم‌گیر هستند و ارزشمندی آن‌ها به‌وضوح مشخص می‌شود. آیکون خود بازی هم یک گرگ درنده و خشن است که موهای آن با دقت طراحی گشته‌اند و سازندگان کوچک‌ترین جزئیات را فراموش نکرده‌اند. خلاصه٬ گرافیک این بازی شما را به یاد قرون وسطی می‌اندازد و اگر عاشق این حال‌ و‌ هوا باشید٬ پس (احتمالا) عاشق بازی Fort Conquer نیز می‌شوید.

بازی Fort Conquer

اما قرون وسطی که بدون سر و صدا لطفی ندارد. از همان وقتی که وارد منوها می‌شوید٬ یک موزیک با ریتمی تند و هیجان‌انگیز درحال پخش است و شما را به جنب‌ و‌ حوش وا می‌دارد. این بهترین کاری بود که سازندگان انجام دادند تا کاربر برای صحنه نبرد آماده شود. اما وقتی وارد جنگ می‌شوید٬ موزیک بچگانه و آرام گیم توی ذوق‌تان می‌زند و به احتمال زیاد از آن دل‌زده خواهید شد. حیوانات هیچ صدایی ندارند و همان‌طور بدون آوا حمله می‌کنند. شاید مهم‌ترین ضعف بازی همین صداگذاری باشد و شما را به‌کلی ناامید کند. حتی موقعی که قلعه حریف یا قلعه خودتان نابود می‌گردد٬ هیچ صوتی پخش نمی‌شود و همان آهنگ پچگانه نیز به‌صورت ناگهانی متوقف خواهد شد!


نکات مثبت:

  • گیم‌پلی جذاب
  • حیوانات متنوع
  • امکان تکامل حیوانات
  • امکان ترکیب حیوانات
  • گرافیک واقع‌گرایانه
  • اجراشدن بازی درحالت آفلاین (برخلاف دیگر بازی‌ها در این سبک)

نکات منفی:

  • صداگذاری خیلی‌ ضعیف
  • ثابت‌بودن محیط صحنه جنگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH