سامسونگ رتبه دوم را در بین بیشترین ثبت‌کنندگان پتنت تصاحب کرد

سامسونگ رتبه دوم را در بین بیشترین ثبت‌کنندگان پتنت تصاحب کرد

کمپانی‌های تکنولوژی همیشه جدیدترین نوآوری‌های خود را، حتی در صورت استفاده نکردن از آن‌ها برای محصولات فعلی یا آینده، به سرعت ثبت می‌کنند. در حقیقت ثبت این اختراعات یا نوآوری‌ها باعث ایجاد نوعی اطمینان خاطر برای آن‌ها می‌شود، زیرا شرکت‌های رقیب قادر به بهره‌گیری از آن‌ها نیستند و می‌توان گفت با این‌ کار از دست‌درازی یا دزدی فناوری‌های جدیدشان توسط دیگر شرکت‌ها جلوگیری خواهند کرد. کمپانی‌های بزرگی که در حوزه تکنولوژی فعالیت دارند، مانند سامسونگ، مایکروسافت، گوگل، اپل، فیس‌بوک، آمازون و… هر سال هزاران پتنت جدید را ایالات متحده به نام خودشان ثبت می‌کنند.

طبق آماری که اخیرا منتشر شده، شرکت ماشین‌های تجاری بین‌المللی یا همان IBM، تا به امروز در سال جاری بیشترین تعداد پتنت را ثبت کرده و نکته جالب اینجاست که کمپانی سامسونگ نیز توانسته جایگاه دوم را به خودش اختصاص دهد. اگر به جزییات این اطلاعات نگاهی بیاندازیم، کمپانی IBM با 5,797 ثبت اختراع در رتبه نخست و کره‌ای‌ها نیز با 4,143 ثبت اختراع در پشت سر این شرکت آمریکایی قرار گرفته‌اند. این آمار بدین معناست که سامسونگ از تاریخ یکم ماه ژوئن تا یکم ماه آگوست به طور متوسط روزانه 19.5 پتنت تازه را به نام خودشان ثبت کرده‌اند.

سامسونگ رتبه دوم را در بین بیشترین ثبت‌کنندگان پتنت تصاحب کرد

همچنین باید عنوان کرد که شرکت IBM به‌عنوان یکی از پیشگامان حوزه ثبت اختراع در زمینه تکنولوژی، از سال 2010 تا به امروز توانسته حق استفاده از 53,925 پتنت را دریافت کند. البته در این مورد نیز بازهم غول کره‌ای دنیای تکنولوژی از سال 2010 تاکنون، با 44,301 پتنت در جایگاه دوم قرار گرفته است. با این‌که اغلب مشتاق هستیم بدانیم سامسونگ با وجود این پتنت‌های تازه چه دستاورد جدیدی را برای عرضه تولید می‌کند، اما باید گفت که همیشه ثبت اختراعات و نوآوری‌های تازه، به معنای ورود آن‌ها به بازار نیست. چراکه تا همین لحظه می‌توان پتنت‌های جدید بسیاری را مشاهده کرد که توسط این کمپانی ثبت شده‌اند، ولی هنوز برای استفاده مشتریان توسعه نیافته‌اند. البته می‌دانیم که بالاخره با گذشت زمان، این سازنده پتنت‌های بی‌شمار خود را در محصولات استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH