اچ‌پی به دنبال جایگزینی برای Elite X3 بر روی پلتفرم اندروید است

گوشی Elite X3 از کمپانی اچ‌پی که یکی از بهترین گوشی‌های این شرکت با پلتفرم ویندوز 10 بوده با استقبال عمومی خوبی مواجه نشد و تقریبا شکست خورد. از دلایل این امر می‌توان به قیمت بالای این محصول، تمرکز بیش‌ از حد اچ‌پی بر روی مسائل سرمایه‌گذاری و از همه مهم‌تر بزرگ‌ترین مشکل این گوشی یعنی ویندوز اشاره نمود. اما حتی یک کمپانی با اشتباهات در مدیریت مانند اچ‌پی نیز می‌تواند بفهمد که چه ایده‌ای در چه زمان خوب و مناسب است. شایعات اخیر نشان می‌دهد که این کمپانی بر روی یک جایگزین برای محصولات خود کار می‌کند.

اما این ایده در ابتدا یک گوشی هوشمند بود که با استفاده از آخرین نسخه کانتینیوم مایکروسافت به شما تجربه‌ای بی‌نقص از یک دکستاپ را می‌داد. ولی این گوشی هوشمند نمی‌توانست جایگزینی مناسب برای محصولات قبلی اچ‌پی باشد، اگرچه شایعات اخیر این شرکت نشان می‌دهد که این کمپانی در حال آزمایش محصول جدید خود بر روی اندروید است.

اچ‌پی

این موضوع هم حاوی خبر خوب و هم بد بوده که در ادامه بدان می‌پردازیم. خبر خوب این است که کمپانی اچ‌پی درنهایت توانست از پلتفرم ویندوز که تقریبا یک پلتفرم مرده است، دست بردارد و اما خبر بد حکایت از تشابه راهی است که دیگر کمپانی‌ها نیز در حال طی کردن هستند (مثال خیلی نزدیک این موضوع  سامسونگ DeX است). شرکت‌هایی که همیشه از روش‌های ضعیف و آسیب‌پذیر در زمینه جهت‌گیری به سمت سیستم اندروید صدمه‌ دیده و رنج‌ برده‌اند.

اما این آزمایش به نظر می‌رسد که هنوز در مرحله ابتدایی بوده، بنابراین حتی اگر اسمارت‌فون اندرویدی اچ‌پی به واقعیت بپیوندد و این کمپانی طرحش را اجرایی کند عرضه این گوشی قطعا در آینده نزدیک نخواهد بود. علاوه‌بر این، این کمپانی به‌احتمال‌ زیاد با استراتژی و تصمیمات عاقلانه در این راه قدم نهاده و ادامه خواهد داد تا همانند همتای خود بلک‌بری دچار مشکل نشود. کمپانی بلک‌بری در حال حاضر بسیار از گذشته خود ضعیف‌تر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH