مدیاتک قیمت تراشه هلیو P23 را برای رقابت با اسنپ‌دراگون 450 کاهش می‌دهد

مدیاتک قیمت تراشه هلیو P23 را برای رقابت با اسنپدراگون 450 کاهش می‌دهد

کمپانی کوالکام به‌‌تازگی تصمیم گرفته که قیمت تراشه اسنپدراگون 450 که در گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده مورد استفاده قرار می‌گیرد، به قیمتی معادل 10.5 دلار برای هر چیپ کاهش دهد. از طرفی شرکت مدیاتک که همواره به عنوان یکی از رقیب‌های اصلی که در تولید پردازنده‌های موبایل فعالیت می‌کند و سعی دارد تراشه‌های خود را با قیمت کمتر از کوالکام ارائه دهد، حالا مجبور است که پردازنده هلیو P23 که هنوز به‌صورت رسمی عرضه نشده، با قیمتی کمتر از 10 دلار عرضه کند.

خوب است بدانید که سری چیپ‌ست‌های هلیو P23 نیز برای اسمارت‌فون‌های میان‌رده توسعه یافته‌اند. براساس گزارش industry sources، مدیاتک قصد دارد برای رقابت بیشتر تراشه‌های جدید خود را قیمتی پایین‌تر از 10 دلار برای هر چیپ روانه بازار کند. چندی پیش سامسونگ اعلام کرده بود که برای هر سری از پردازنده‌های اسنپدراگون 450 که با معماری 14 نانومتری ساخته‌ شده‌اند، باید مبلغی معادل 2500 دلار را به کمپانی کوالکام پرداخت کند. همین موضوع باعث شد که کوالکام برای کاهش قیمت این مجموعه از پردازنده‌های خود تصمیم گرفته و کمی از قیمت گزاف این تراشه بکاهد.

هلیو P23

از سوی دیگر نیز خرید تراشه‌های 16 نانومتری و میان‌رده مدیاتک، هزینه‌ای بیش از 3,500 دلار برای شرکت TSMC داشته است چرا‌که، کمپانی سازنده برای هر پردازنده هلیو P23 قیمت 15 دلار را اعلام کرده بود که اکنون این قیمت به دلیل سفارش‌های شرکت‌های چینی، به 11 الی 12 دلار تنزل پیدا کرده است. شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند که این تراشه را پیش از عرضه سفارش داده‌اند، اوپو، ویوو، جیونی و میزو هستند.

مدیاتک در نظر دارد با عرضه این پردازنده در سه‌ماهه آخر سال جاری، هر ماه 5 الی 6 میلیون واحد از این تراشه را به فروش برساند. اما اکنون با وجود کاهش قیمت پردازنده اسنپدراگون 450، مسلما شاهد رقابت بسیار سختی بین این دو چیپ‌ست خواهیم بود و احتمالا رقیب چینی کوالکام در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خودش ناکام بماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH