آموزش ساختن گیف با استفاده از تلگرام

آموزش ساخت گیف با استفاده از تلگرام

امروزه کمتر کسی را می‌توان یافت که با فایل‌های گیف آشنا نباشد. این فرمت در سال 1987 توسط فردی به نام استیو ویل‌هایت ابداع شد و به خاطر فشرده‌سازی و بهینه بودن بسیار مورد استقبال قرار گرفت. خوب است بدانید بر اساس توضیحاتی از سوی استیو ویل‌هایت ارائه شده، تلفظ درست کلمه GIF، جیف است! ولی چیزی که در واقعیت بین بسیاری از کاربران رایج شده همان گیف بوده و کمتر کسی از این موضوع آگاه است. فایل‌های با این فرمت کاربردهای بسیاری دارند و در بخش‌های مختلفی از جمله: آموزش، سرگرمی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند اما متاسفانه نرم‌افزار یا ابزارهایی که برای ساخت گیف وجود دارند چندان جالب و کارآمد نیستند.

در حال حاضر به لطف تلگرام و ربات‌های این شبکه اجتماعی می‌توان گیف‌هایی را ساخت که تمام نیاز‌های کاربر را برطرف می‌کند. در این مقاله قصد داریم رباتی حرفه‌ای را برای ساختن گیف به شما معرفی کنیم.

با وجود این‌که در زمینه ساختن گیف ربات‌های بسیاری وجود دارند ولی در این آموزش از ربات gifybot استفاده خواهیم کرد، چرا که در بین رقبا دارای ویژگی‌های بهتری بوده و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. در گام اول کافیست از جستجوی gifybot@ در تلگرام یا انتخاب این لینک وارد این ربات شده و دکمه استارت را لمس کنید. این ربات امکانات متنوعی از جمله: تبدیل عکس، فیلم و متن را در اختیارتان قرار می‌دهد و حتی می‌توانید گیف دل‌خواه‌تان را اصطلاحا واترمارک کرده یا بر روی آن جمله‌ای بنویسید.

آموزش ساختن گیف با استفاده از تلگرام

در این مقاله قصد داریم با استفاده از یک عکس، فایل گیف بسازیم. برای این منظور، ابتدا گزینه تبدیل عکس به گیف را لمس کنید.

آموزش ساختن گیف با استفاده از تلگرام

سپس منویی در پیش‌روی‌ شما قرار می‌گیرد که اعلام می‌کند، قصد دارید یک فایل گیف با نوشته بسازید یا یک فایل گیف ساده. گزینه عکس با متن را انتخاب کنید.

حالا باید عکس مورد نظرتان را برای این ربات ارسال کرده و پس از آن نیز متن دل‌خواه‌تان را برای ربات بفرستید. از امکانات جالب در این ربات می‌توان به انتخاب فونت، اندازه و رنگ نوشته ارسالی اشاره کرد که بسیار کاربردی است. پس از انتخاب این موارد باید محل قرارگیری متن را در گیف مورد نظرتان مشخص کنید. در نهایت نیز با انتخاب گزینه “بساز” در کسری از ثانیه دو عدد فایل با مشخصاتی که تعیین کرده بودید برای شما ارسال می‌شود که فایل دوم مخصوص به اشتراک گذاشتن در اینستاگرام بوده و با چارچوب قاب این برنامه سازگار شده است.

آموزش ساختن گیف با استفاده از تلگرام

لازم به ذکر است که این ربات در ابتدا به مدت یک ماه برای کاربران رایگان بوده و پس از این مدت، برای استفاده از آن باید حق اشتراک پرداخت کنید. البته با معرفی این ربات 5 نفر و عضویت آن‌ها می‌توانید بدون پرداخت هزینه، حساب کاربری خود را برای یک ماه دیگر شارژ کنید.

آیا شما از فایل‌های گیف استفاده می‌کنید؟ چه ربات‌هایی را در نرم‌افزار تلگرام می‌شناسید که در این زمینه مفید و کاربردی هستند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH