مدیاتک در هفتم شهریور از پردازنده‌های هلیو P23 و P30 رونمایی می‌کند

کمپانی مدیاتک که در کنار رقیب سنتی خود یعنی کوالکام، بخش عمده‌ای از بازار تراشه‌های نیمه‌هادی جهان را در دست دارد، از تصمیم خود برای رونمایی از نسل جدید پردازنده‌های سری هلیو به نام‌های هلیو P23 و هلیو P30 در تاریخ 29 آگوست (7 شهریور) خبر داد.

کنفرانسی که قرار است در شهر پکن چین برگزار شود و روز گذشته، دعوتنامه‌های مربوط به آن نیز برای اصحاب رسانه ارسال شد. به‌لطف اطلاعاتی که تا به امروز در خصوص این چیپ‌ست‌ها منتشر شده، می‌دانیم که هلیو P23 مبتنی بر فناوری ساخت 16 نانومتری تولید خواهد شد و از هشت هسته پردازشی بهره خواهد برد. این تراشه همچنین، از رزولوشن 2K و سیستم دوربین دوگانه پشتیبانی خواهد کرد. انتظار  می‌رود که هلیو P23 مجهز به قابلیت ارتباطی Cat.7 و مموری LPDDR4X رونمایی شود.

دررابطه با مدل دیگر نیز باید گفت که همان‌طور که از نام این تراشه پیداست، هلیو P30 به عنوان قوی‌ترین تراشه سری P کمپانی مدیاتک روانه بازار خواهد شد. گفته می‌شود که این چیپ‌ست مبتنی بر فناوری ساخت 12 نانومتری شرکت TSMC تولید خواهد شد و در قلب خود، چهار هسته Cortex-A72 با سرعت کلاک 1.5 گیگاهرتزی و چهار هسته Cortex-A53 با سرعت کلاک 1.5 گیگاهرتزی را جای خواهد داد. قابلیت ارتباطی هلیو P30 از نوع Cat.10 خواهد بود و این یعنی از لحاظ تئوری این تراشه می‌تواند سرعت دانلودی تا 600 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند.

در همین رابطه یکی از کاربران Weibo (شبکه اجتماعی چینی) با ارسال پستی، عنوان کرد که شرکت‌های چینی اصلی‌ترین خریداران این دو تراشه محسوب می‌ شوند و به احتمال فراوان در ماه‌های پایانی سال، شاهد عرضه این دو محصول به بازار خواهیم بود. گفته می‌شود که مدیاتک تولید و ارسال بیش از 3 میلیون قطعه از این تراشه را در ماه برای شرکت‌های تولیدکننده محصولات هوشمند در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH