بررسی اپلیکیشن LOCX: شیرینی دستیابی به امنیت

نرم‌افزارهای زیادی به‌منظور قفل‌ کردن اطلاعات و مراقبت از آن‌ها طراحی شده‌اند. اما به‌راستی کدام یک از این اپ‌ها را باید نصب نمود؟ اگر به‌دنبال یک اپ برای قفل‌کردن اطلاعات و فایل‌های‌تان هستید٬ حتما سری به LOCX بزنید.

این نرم‌افزار بیش‌ از 5 میلیون‌بار از فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز 4.5 از 5 را از هزاران کاربر کسب کرده است. توسعه آن هم توسط استودیو C Launcher Team – Fast Smart Launch صورت گرفته که (تقریبا) همگی با ساخته‌هایش آشنایی داریم. اگر می‌خواهید با این اپ بیش‌تر آشنا شوید٬ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


طراحی

شکل‌ و‌ شمایل یک اپ به‌طور حتم یکی از اولین‌ چیزهایی است که چشم کاربر را جذب خود می‌کند و می‌تواند٬ هم باعث محبوبیت اپلیکیشن شود و هم دلیلی برای متنفربودن از آن! اما خوشبختانه سازندگان LOCX از طراحی متریال استفاده نموده‌اند که ظاهر برنامه را دلچسب کرده است. رنگ سفید و سبز بر کل برنامه حکمفرما هستند و هرجا پا بگذارید٬ آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. آیکون‌ها نیز به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده‌اند که متریال‌دیزاین را (باری دیگر) به رخ‌مان بکشند. اما تنها چیزی که ما را آزار می‌دهد٬ گوشه‌های تیز این مجموعه است.

ای کاش توسعه‌ دهندگان به این موضوع توجه و گوشه‌های گردی برای پنجره‌ها یا تب‌ها تعبیه می‌کردند. لکن اگر انیمیشن‌های این اپ را ببینید٬ دیگر گوشه‌های تیز را فراموش خواهید کرد. چراکه معلوم است که برای طراحی آن‌ها وقت و خلاقیت (آن‌هم به مقدار زیاد) خرج شده. مثلا اسلایدهای منوی تنظیمات بسیار نرم و زیبا تکان می‌خورند و ناگهان به‌رنگ سبز در می‌آیند. ولی بازهم در این‌جا ضعف‌هایی (هرچند کوچک) به‌چشم می‌خورد. بعضی اوقات که در منوها درحال گشت‌و‌گذار هستید یا بین تب‌ها و گزینه‌ها جابه‌جا می‌‌شوید٬ انیمیشن‌های LOCX برای لحظه‌ای می‌ایستند. ما امیدواریم که این باگ٬ در نسخه‌های بعدی اپلیکیشن فورا برطرف گردد. آیکون خود اپلیکیشن هم به بهترین نحو ممکن کشیده شده و واضح است که اصالتش را از طراحی گوگل گرفته است. مارمولکی سبز رنگ و ساده با دمی کلیدمانند٬ دور از هر جزئیات آزاردهنده آیکون LOCX را تشکیل داده است.

این نرم‌افزار شامل چند بخش مختلف است که ما در ادامه عملکرد مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.


App Lock

اپلیکیشن LOCX

این قسمت شامل لیستی از اپلیکیشن‌های نصب‌شده در دیوایس‌تان است. به‌لطف طراحی ساده و زیبا LOCX کار با این بخش بسیار ساده است و هرکسی از پس آن برمی‌آید. سرعت در این‌جا بسیار بالاست و اپ‌ها به‌سرعت برق‌ و باد (اگر شما مایل باشید) قفل می‌شوند. از هرچه بگذریم٬ نمی‌توانیم از انیمیشن‌ قفل‌شدن برنامه‌ها به‌سادگی رد بشویم. وقتی آیکون «قفل» را لمس می‌نمایید٬ آن به‌یک‌باره سبز می‌شود و به‌سمت پایین حرکت می‌کند و وقتی دوباره روی همان آیکون انگشت‌تان را قرار دهید٬ رنگش به خاکستری تبدیل می‌گردد و به‌طرف بالا می‌پرد. لکن در همین‌جاست که باگ‌های نرم‌افزار را می‌بینید. زمانی‌که در لیست (با سرعت زیاد) به بالا و پایین اسکرول می‌کنید٬ گاه‌گداری درنگ‌های نیم‌صدم ثانیه‌ای می‌بینید. خوشبختانه استودیو C Launcher Team – Fast Smart Launch یک نوار سرچ در گوشه سمت راست تعبیه کرده است که کار کاربر را از همیشه راحت‌تر و همین‌طور ساده‌تر می‌کند. چون دیگر لزومی ندارد که در لیست در به‌ در به‌دنبال اپلیکیشن مورد نظرش بگردد.


Intruder Selfie

اپلیکیشن LOCX

یکی از کاربردی‌ترین امکاناتی که LOCX دراختیارتان می‌گذارد٬ قابلیت سلفی‌گرفتن است. این ویژگی قادر هست٬ از افراد غریبه که رمز را 3 بار اشتباهی وارد می‌کنند٬ یک سلفی تر و تمیز بگیرد. در این‌جا نیز طراحی متریال به‌ وضوح دیده می‌شود. عکس چند تپه سبزرنگ و ابرهای سفید درکنار نماد آپارات قرار گرفته‌اند. اگر کمی دقت کنید٬ می‌توانید سایه کنار این تصویر را مشاهده نمایید که این عکس را هرچه بیش‌تر مدرن می‌کند. جای شکر دارد که در این‌جا هیچ مکثی و درنگی ندیدم و همه‌ چیز با سرعت هرچه تمام‌تر صورت گرفت.


Chameleon

اپلیکیشن LOCX

در این قسمت یکی از بهترین گزینه‌های امنیتی LOCX گنجانده شده است. فرض کنید٬ کسی می‌خواهد به اطلاعاتی که قفل کرده‌اید٬ دسترسی پیدا کند. شما چه‌کاری باید انجام دهید. تنها کافیست که یکی از پیام‌های این بخش را انتخاب نمایید تا در صورت واردکردن رمز نادرست٬ این اپلیکیشن یک خطای الکی و دروغین نشان دهد که از شر فرد موردنظر خلاص شوید. در این‌جا نیز طراحی متریال و مدرن با رنگ‌های درخشان سفید و سبز قابل رویت هستند. انیمیشن‌های این قسمت هم بسیار چشم‌ نوازند و با حرکت‌های کند و زیبای‌شان دل و جان کاربران را می‌ربایند. تنوع خطاها نیز بسیار است و آزادی عمل زیادی به شما می‌بخشد.


نکات مثبت:

  • طراحی خیره‌کننده
  • امکانات متنوع و صدالبته کاربردی
  • سادگی برنامه و راحتی کار با آن

نکات منفی:

  • تبلیغات بزرگ٬ متحرک و آزاردهنده
  • باگ‌های متعدد در بخش‌های مختلف اپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH