گوگل

گوگل در حال کار بر روی الگوریتمی برای پاک‌سازی واترمارک‌ها از تصاویر است

صنعت عکس و عکاسی با وجود سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای تولید شده در این عرصه، جز صنایع رو به پیشرفت است. هر روز شاهد تحولاتی در آن هستیم که مرزهای این صنعت را جابجا می‌کند؛ با این وجود، برخی از قسمت‌های آن نیز هنوز به صورت دست نخورده باقی مانده‌اند، مانند واترمارک‌ها.

واترمارک یکی از روش‌های محافظت مادی و معنوی از اثر عکاس است که معمولا نام عکاس موردنظر یا شرکت تولیدکننده آن را بر روی تصویر درج می‌شود و اجازه دسترسی بی‌اجازه به تصویر را نمی‌دهد. حال، محققان گوگل در حال کار بر روی الگوریتمی هستند که به‌صورت خودکار و به بهترین صورت ممکن و در کمترین زمان این واترمارک‌ها را پاک کنند.

نقطه قوت واترمارک در پایایی آن بود که می‌توانست برندی بر روی تصاویر ثبت کند، اما این الگوریتم آن را از بین خواهد برد. این الگوریتم از مجموعه تصاویری استفاده می‌کند که می‌تواند قسمت‌های ثابت در تصویر را شناسایی کند. به محض شناسایی واترمارک، بدون اینکه به دیگر قسمت‌ها آسیبی برسد، واترمارک پاک خواهد شد.

واترمارک

به گفته Tali Dekel و Michael Rubinstein، محققان گوگل :

اگر واترمارک مشابهی در مجموعه تصاویری قرار گرفته باشد، واترمارک مورد نظر علامتی صادر خواهد کرد و برنامه آن را به‌صورت یک نویز شناسایی و از تمامی تصاویر پاک خواهد کرد.

در هر صورت این کار نباید موجب وحشت کاربران شود، ‌چراکه گوگل الگوریتم ساده‌ای برای این کار، که همان ناپایدار کردن واترمارک است، در نظر گفته؛ که در این صورت کاربر می‌تواند با ایجاد تغییرات کوچکی در واترمارک‌های خود مانع از شناسایی آن‌ها شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH