بررسی دوربین سلفی نوا 2 پلاس: حرفه‌ای‌ترین سلفی‌ها را بگیر!

نوا 2 پلاس تلفن هوشمند جدید کمپانی هواوی با عنوان بالارده به‌تازگی معرفی شده و حسابی سر و صدا به‌ پا کرده است. دوربین سلفی آن یکی از بخش‌هایی بوده که هواوی تمرکز زیادی روی آن داشته و تمام تلاشش را کرده تا نوا 2 پلاس درخشش عظیمی در این قسمت داشته باشد.

دوربین سلفی نوا 2 پلاس دارای رزولوشن 20 مگاپیکسلی است که چنین چیزی برای دوربین سلفی، آن هم در یک گوشی بالارده، امری تحسین برانگیز محسوب می‌شود. گشودگی دیافراگم لنز این دوربین سلفی که در واقع بر عملکرد گوشی در محیط‌های کم‌نور تاثیر خواهد گذاشت، F/2.0 بوده که در کنار این مقدار از رزولوشن، بسیار عالی است.

چندی پیش نوا 2 پلاس را در دست گرفتم و شروع به گرفتن عکس‌های سلفی در شرایط مختلف کردم. عکس‌های سلفی مانند آنچه که اکثر کاربران در شرایط متفاوت آن‌ها را به ثبت رسانده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. نتیجه تصاویر ثبت شده توسط لنز دوربین سلفی گوشی نوا 2 پلاس را در ادامه برای‌تان قرار داده‌ام تا شما هم از کیفیت و قدرت دوربین سلفی این بالارده هواوی مطلع شوید.

اولین عکس سلفی را در شرایطی گرفتم که شاید بسیاری از عکس‌های سلفی گرفته می‌شوند. در اتاقی که هم نور مصنوعی در آن وجود داشت و هم نور طبیعی که از پنجره به داخل می‌آمد، عکس را به ثبت رساندم.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، کیفیت عکس بسیار خوب بوده و رنگ‌ها با دقت‌ بالایی به ثبت رسیده‌‌اند. به لطف رزولوشن 20 مگاپیکسلی در این قسمت، جزییات بسیار عالی دیده می‌شوند و با زوم کردن بر روی عکس، افت کیفیت بسیار کم خواهد بود. این در حالی است که در گوشی‌های دیگر که معمولا از رزولوشن‌های کم 5 و 8 مگاپیکسل بهره می‌برند، نمایش چنین جزییاتی غیرممکن است.

عکس بعدی را در یک اتاق با شرایط نوری نامناسب گرفتم. در این اتاق هیچ نور مصنوعی وجود نداشت و تنها از یک پنجره کوچک، ذره‌ای نور طبیعی به داخل می‌آمد. عکس را با خاموش بودن فلاش سلفی گرفتم و نتیجه چنین شد:

گشودگی دیافراگم F/2.0 نوا پلاس، باعث می‌شود تا جذب نور توسط لنز بسیار عالی انجام شود و در این‌جا با این میزان از روشنایی در تصویر مواجه شوم. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نمایش جزییات با وجود بد بودن شرایط نوری، بسیار خوب بوده و تصویر کیفیت بالایی دارد.

برای گرفتن عکس سلفی بعدی به محیط بیرون در زیر نور آفتاب رفته و خیلی معمولی شروع به عکاسی کردم. این شرایط محیطی شاید یکی از معمول‌ترین حالت‌های گرفتن عکس سلفی بین کاربران است.

نتیجه عکس ثبت شده هم مثل تصاویر قبل، کیفیت بسیار خوبی دارد. باز هم رزولوشن بالای دوربین سلفی باعث شده تا جزییات بسیار عالی به ثبت برسند و با کمی زوم کردن این موضوع کاملا مشخص است. مورد مثبت دیگری که در این قسمت مورد توجه قرار گرفت، زاویه دید وسیع دوربین سلفی نوا 2 پلاس بود که فضای زیادی را در خودش جای می‌دهد.

در همین محیط عکس سلفی بعدی را این بار دو نفری و با فعال بودن مود زیبایی گرفتم و نتیجه به صورت زیر شد:

لنز سلفی نوا 2 پلاس به‌راحتی هر دو چهره را شناسایی کرده و مود زیبایی را برای هر دو پیاده کرده است. در کل عکس ثبت شده از نظر کیفیت، ثبت جزییات و صحیح بودن در جایگاه مناسبی بوده و نکته منفی در آن وجود ندارد.

یکی از ویژگی‌های دوربین سلفی نوا 2 پلاس، عکاسی پرتره همراه با فیلتر بوکه است. این ویژگی که برای دوربین اصلی آن موجود بوده، در دوربین سلفی هم در دسترس است. با استفاده از آن شما می‌توانید عکس‌های سلفی را همراه با افکت بوکه بگیرید که ظاهری بسیار زیبا و حرفه‌ای به آن‌ها می‌بخشد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید شناسایی سوژه و جداسازی آن از فضای پشتی به‌خوبی انجام شده و افکت بوکه به‌صورت صحیح پیاده شده است. برای این‌که با مود پرتره و افکت بوکه آن بیشتر آشنا شوید، یک عکس دیگر در این حالت، این‌بار در محیط داخلی گرفتم.

عکس سلفی بعدی در یک اتاق بدون هیچ نور و در تاریکی مطلق گرفته شده است. در این وضعیت فلاش سلفی را بر رو حالت اتوماتیک قرار دادم و شروع به عکاسی کردم.

واقعا نتیجه عکس من را شگفت‌زده کرد. اینجا هم گشودگی دیافراگم مناسب لنز سلفی همراه با فلاش سلفی که توسط صفحه نمایش ایجاد شد، باعث گردید تا شاهد این عکس با کیفیت باشم. البته هواوی می‌گوید فلاش سلفی که توسط نوا 2 پلاس ایجاد می‌شود با آنچه در سایر تلفن‌های همراه دیده‌ایم، تفاوت دارد و قادر است تا نور را با 11 درجه متفاوت، ایجاد کند.

عکاسی سلفی گروهی معمولا طرفداران زیادی دارد. عکس بعدی به‌صورت گروهی بوده تا کیفیت آن را در این حالت ارزیابی کنیم.

دو فاکتور اصلی در گرفتن عکاسی سلفی گروهی موثر است؛ یکی شناسایی همه چهره‌ها و دیگری زاویه دید. خوشبختانه نوا 2 پلاس در هر دو مورد بسیار عالی عمل کرده است. شناسایی هر سه چهره در تصویر بالا به درستی انجام شده؛ از طرفی هم زاویه دید وسیع لنز سلفی این گوشی باعث شده تا همه با کلی فضای اضافی در عکس قرار بگیریم. اگر مقایسه دوربین سلفی نوا 2 پلاس با آی‌فون 7 را از این لینک بخوانید، متوجه دلیل مهم بودن فاکتور زاویه دید در عکس‌های سلفی خواهید شد.

سلفی بعد در هنگام شب و در حالتی که شرایط نوری اصلا مناسب نبوده، به ثبت رسیده است. در این حالت فلاش سلفی در حالت خاموش قرار داشت.

باوجود نامناسب بودن شرایط نوری در هنگام شب و وجود نور‌های مصنوعی نقطه‌ای در فضای پشتی، تفکیک به درستی انجام شده و شاهد یک تصویر با کیفیت خوب هستیم.

مود زیبایی یک قابلیت خاص برای عاشقان سلفی است. توسط این ویژگی می‌توانید با ایجاد یک‌سری تغییرات به‌صورت اتوماتیک در چهره خود، تصویر سلفی زیباتری را به ثبت برسانید. عکس بعدی را با استفاده از این ویژگی در سه‌حالت مختلف گرفتم.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، چهره به خوبی شناخته شده و تغییرات مود زیبایی، بخش‌های دیگر را تحت تاثیر قرار نداده است. زمانی که درجه قدرت این مود را بر روی 50 درصد قرار دادم، پوست صورت رتوش شد و مواردی مثل جوش و لک موجود بر روی پوست به کل از بین رفت. با افزایش درجه قدرت این مود، میزان رتوش شدن چهره هم بیشتر شده است.

عکس سلفی بعدی را در یک شرایط خاص با قرارگیری آسمان به‌عنوان پس‌زمینه گرفتم. در این حالت نور بسیار زیادی در تصویر قرار می‌گرفت و لنز می‌بایست با تفکیک‌سازی این نور، از تاریک‌ شدن سوژه جلوگیری می‌کرد.

دوربین سلفی نوا 2 پلاس

همان‌طور که مشاهده می‌کنید عکس کیفیت بالایی داشته و همه چیز به خوبی در آن ثبت شده است. علاوه بر این‌، با تیره شدن بخش خاصی از تصویر هم مواجه نشدم و هم سوژه و هم آسمان هر دو با روشنایی مناسب در عکس قرار گرفته‌اند.

نوا 2 پلاس در رابط کاربری دوربینش تعدادی فیلتر‌ رنگی برای گرفتن‌ عکس‌های سلفی زیباتر دارد. از میان آن‌ها یکی را انتخاب کردم و در محیط اتاق عکاسی کردم.

دوربین سلفی نوا 2 پلاس

به‌طور کل کیفیت عکس مناسب بوده و استفاده از فیلتر هم آن را زیباتر کرده است. امکان تعیین غلظت فیلتر رنگ در عکس قبل از ثبت تصویر هم موجود بود و می‌توانستم آن را کم یا زیاد کنم.


جمع‌بندی

در آخر برای یک جمع‌بندی کلی باید به شما بگویم که دوربین سلفی نوا 2 پلاس فراتر از هر دوربین سلفی دیگری است. می‌توان گفت تلاش هواوی در این بخش اصلا بیهوده نبوده و نوا 2 پلاس به‌راحتی می‌تواند با بسیاری از پرچم‌داران بازار رقابت کند. البته نکته جالب این‌جاست که برای خرید این گوشی باید نصف قیمت پرچمداران روز بازار هزینه کنید و به قابلیت‌هایی حتی بیشتر از آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

1 در مورد “بررسی دوربین سلفی نوا 2 پلاس: حرفه‌ای‌ترین سلفی‌ها را بگیر!”

  1. سلام وقتتون بخیر
    من ی دوربین سلفی مث این گوشی میخام(تو ی گوشی دیگع) اخع الان تو بازار موجود نیست شما میتونید راهنماییم کنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH