گوگل هوم با حساب رایگان Spotify نیز کار می‌کند

زمانی‌که در مورد اسپیکرهای هوشمند صحبت می‌کنیم ناخودآگاه تمامی توجهمان به سمت آمازون اکو خواهد بود و نباید تعجب کنیم که این محصول در حدود 70 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. اگر سهم بازار را در این محصول رتبه‌بندی کنیم، در رده دوم گوگل هوم وجود دارد که تقریبا متجاوز از 20 درصد بازار را از آن خود نموده است.

اگرچه اکو، محصول ساخته‌ شده توسط کمپانی آمازون است اما گوگل هوم بر روی خود گوگل اسیستنت یا ستاره بی‌رقیب 2017 را دارد. این تقسیم سهم بازار در حال حاضر بدین‌صورت بوده، اما مطمئنا در اواخر سال 2017 این ترکیب با ورود دو محصول هوم پاد از کمپانی اپل و Invoke از شرکت مایکروسافت به‌طور کلی به هم خواهد ریخت.

تا چندی پیش گوگل هوم تنها برای کسانی که از اشتراک ویژه و خاص خدمات Spotify برخوردار بودند، ساپورت می‌شد و آن دسته از افرادی که دارای اکانت رایگان بوده، قادر به گوش دادن آهنگ از طریق گوگل هوم نبودند. اما خوشبختانه این مشکل رفع شده و حال با تغییر سیاست حمایتی گوگل، افرادی با اشتراک رایگان Spotify نیز مورد حمایت گوگل هوم خواهند بود.

البته این موضوع برای ما خیلی هم تعجب‌برانگیز نبود و علت آن‌هم اعلام این غول جستجوی دنیا در مراسم Google I/O در ماه مه بود، این شرکت اعلام کرده بود که خدمات اسپیکرهای هوشمند در تمامی سطوح اشتراک رایگان و پولی Spotify صورت می‌گیرد.

گوگل هوم

برای آن دسته از دوستانی که آشنایی چندانی با اضافه نمودن اکانت Spotify خود بر روی گوگل هوم ندارند باید توضیح دهیم که برای این مهم باید  Google Home appرا بازنموده و به تب Music رفته و سپس بر روی گزینه Spotify کلیک کنید.

اما ماجرا بدین جا ختم نشده و در ابتدای این ماه، گوگل هوم سایت موزیک دیگری نیز به مجموعه خود اضافه نمود که نام آن Deezer بوده و همچنین انتظار می‌رود که گوگل هوم به خانواده خود SoundCloud را نیز بیفزاید.

اگر شما نیز مانند بسیاری دیگر در پی این هستید که اولین کسی باشید که می‌خواهید شانس استفاده از این ویژگی‌ها را داشته باشید می‌توانید برای ثبت‌نام به Google Home Preview Program مراجعه نمایید. در اینجا شما می‌توانید ویژگی‌های جدید در این آپدیت را تست نموده و همچنین قابلیت‌های اضافه‌ شده به این بلندگوی هوشمند را قبل از اینکه افراد بیشتری این تجربه را کسب کنند، موردبررسی قرار دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH