اپلیکیشن هواشناسی AccuWeather

اپلیکیشن هواشناسی AccuWeather موقعیت مکانی کاربر را بدون اجازه او به‌ اشتراک می‌گذارد!

همان‌گونه که می‌دانید، بیشتر برنامه‌های هواشناسی برای نمایش اطلاعات آب و هوای منطقه کاربر باید به موقعیت مکانی او دسترسی داشته باشند تا اطلاعات دقیق را در اختیارش قرار دهند.

البته بعضی از کاربران تمایل ندارند که اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی آن‌ها در دسترس باشد و به همین دلیل دسترسی برنامه‌ها به موقعیت مکانی خود را برای مدتی یا برای همیشه غیر‌فعال می‌کنند. متاسفانه به‌تازگی اطلاعاتی منتشر شده مبنی‌بر این‌که برنامه پرطرفدار هواشناسی AccuWeather اطلاعات موقعیت مکانی کاربر را بدون اجازه او و حتی در صورت غیر‌فعال بودن دسترسی‌های مربوط به آن، به اشتراک می‌گذارد.

این موضوع را یک کارشناس امنیتی به نام Will Strafachwho زمانی متوجه شد که سرورها و داده‌های گوشی آی‌فون خود را غیر‌فعال کرده بود اما این برنامه با این‌که دسترسی به موقعیت مکانی برای آن غیرفعال شده بود، اطلاعات روتر وای‌فای و مک‌ آدرس کاربر را هر چند ساعت یک‌بار به سروری به نام Reveal Mobile ارسال کرده است.

مدیر‌عامل Reveal Mobile به این نکته اشاره کرده که این اطلاعات برای ردیابی کاربران مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و معاون مدیر اجرایی این برنامه David Mitchell در رابطه با این موضوع گفته است که این اطلاعات تنها برای تجزیه و تحلیل کاربران جمع‌آوری می‌شنود تا در آینده در تولید محتوای بهتر برای کاربران و همچنین امور تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرند.

بعد از منتشر شدن این خبر، Reveal Mobile بیانیه‌ای صادر کرده است و در آن بر روی این نکته تاکید داشته که آن‌ها همواره از قوانین app store مانند دسترسی‌های گوناگون برنامه‌ها یا امنیت کاربران پیروی کرده‌اند‌.

1 در مورد “اپلیکیشن هواشناسی AccuWeather موقعیت مکانی کاربر را بدون اجازه او به‌ اشتراک می‌گذارد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH