گروه نجات، از خطای Bootloops در اندروید اوریو جلوگیری می‌کند

برخی مدل‌های گوشی‌های هوشمندی که توسط کمپانی ال‌جی بین سال‌های 2015 و 2016 تولید شده بود توسط مشتریان مشخص شد که یک عیب بسیار بزرگ دارند. این ایراد باعث می‌شود که این دستگاه‌ها به‌طور کامل ثبات خود را از دست‌ داده و در یک چرخه تمام‌نشدنی از بوت شدن دوباره وارد شوند که درنهایت به نام bootloop  معروف شد.

داشتن چنین ایراد فاحشی، یعنی گیر کردن گوشی همراهتان در یک چرخه bootloop  ناتمام می‌تواند بسیار دردناک باشد و همان‌طور که قبلا نیز مشاهده‌ شده، می‌تواند مشتری را به سمت شکایت از سوی شرکت و طرح دادخواست هدایت کند. کمپانی گوگل با درس گرفتن از این مشکل در گوشی‌های نکسوس 5X و نکسوس 6P، برای جلوگیری از آن ویژگی جدیدی را برای اندروید Oreo درنظر گرفته است.

براساس منابع منتشر شده توسط کمپانی گوگل، این قابلیت جدید که  “تیم نجات” نامیده شده است می‌تواند به دستگاهی که در یک چرخه bootloop  گیر افتاده است کمک نموده تا از این مشکل بیرون بیاید. گوگل می‌گوید:

اندروید 8.0 شامل ویژگی جدیدی است که براساس آن زمانی‌که متوجه شود اجزای سیستم هسته‌ای نرم‌افزاری گوشی در یک چرخه مخرب گیر کرده‌اند “تیم نجات” را می‌فرستد. سپس “تیم نجات” از طریق یک سری فعالیت‌ها افزایش پیدا نموده و دستگاه را ریکاوری می‌کند. اگر این گزینه شکست بخورد، به‌عنوان راه‌حل آخر “تیم نجات” یا Rescue Party دستگاه را ری‌بوت نموده و آن را به حالت ریکاوری می‌برد و به کاربر پیشنهاد می‌دهد که یک ریست فکتروی یا برگشت به حالت اولیه را انجام دهد.

هنوز ما مطمئن نیستیم که آیا “تیم نجات” یا Rescue Party می‌تواند این معضل را رفع نماید اما امیدواریم که براساس تبلیغات ارائه‌ شده، مفید واقع شود. متاسفانه در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که “تیم نجات” تنها یک ویژگی برای اندروید 8.0 اوریو بوده و نسخه‌های قبلی دستگاه‌های اندروید تا زمانی که سیستم‌عامل خود را به‌روزرسانی نکنند، از این ویژگی بی‌بهره باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH