گوگل

اندروید اوریو به کاربران اجازه می‌دهد تا گوگل اسیستنت را داخل اپلیکیشن‌ها فعال کنند

XDA توانسته برخی کدها را درون وب‌سایت‌های توسعه‌دهندگان اندروید بیابد که توسط اندروید اوریو قابل‌ استفاده هستند. اگر توسعه‌دهندگان اندروید این گزینه را انتخاب کنند، می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را به‌گونه‌ای تنظیم نمایند که گوگل اسیستنت داخل اپلیکیشن‌ها قابل‌دسترسی باشد. از این طریق، استفاده کاربران از گوگل اسیستنت بسیار ساده خواهد شد و برای دسترسی به آن نیازی به خروج از یک اپلیکیشن نخواهد بود.

 

گوگل اسیستنت

این قابلیت می‌تواند یک معامله برد-برد هم برای کاربران و هم برای توسعه‌دهندگان باشد. بدین‌صورت که توسعه‌دهندگان می‌توانند کاربران خود را حتی زمان استفاده از گوگل اسیستنت داخل اپلیکیشن خود نگاه‌ دارند. بدین ترتیب گوگل کاربران فعال بیشتری در گوگل اسیستنت خواهد داشت و همچنین کاربران برای استفاده از گوگل اسیستنت و یافتن پاسخ یک سوال خاص از آن، نیازی نیست که از اپلیکیشن خارج‌ شده و دوباره وارد آن شوند.

البته این موضوع را در نظر بگیرید که دستگاه استفاده‌ شده حتما باید در کنار نرم‌افزار موردنظر، اندروید 8.0 را بر روی خود داشته باشد. این یک نوع تعامل سوم شخص بوده که آمازون الکسا توانسته آن را به‌خوبی انجام دهد و حال به‌نظر می‌رسد گوگل نیز در تلاش است تا نشان دهد  که می‌تواند یک اپلیکیشن سوم شخص بسیار خوب داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH