با تمامی قابلیت‌های ال‌جی V30 آشنا شوید

بالاخره گوشی ال‌جی V30 رونمایی شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت پر از قابلیت‌ها و امکانات گوناگون است. اندازه نمایشگر این موبایل 6 اینچی بوده و دوربینی قدرتمند دارد. همچنین این اسمارت‌فون دارای سخت‌افزاری قوی و طراحی براق و همین‌طور مجهز به چند ویژگی جالب در بخش صدا و تصویر است. اگر می‌خواهید با تمام قابلیت‌های این هندست آشنا شوید، پس با ما همراه باشید.


نمایشگر کم‌حاشیه اولد با نوار شناور

ال‌جی V30 از پنل کم‌حاشیه و تکنولوژی اولد بهره برده و دارای عمق رنگ مشکی زیادی است و رزولوشن آن هم +QHD و از استاندارد HDR10 سود می‌برد. یک لایه محافظتی از نوع گوریلا گلاس 5 بر روی قاب جلو و پشت کشیده شده تا این موبایل ارزشمند در برابر ضربات و خط و خش مقاوت فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهد. لازم به ذکر است که صفحه نمایش از قابلیت همیشه روشن (AOD) بهره می‌برد

متاسفانه یا خوشبختانه دیگر شاهد نمایشگر دوم در گوشی V30 نیستیم و جای آن را نواری نیمه‌شفاف و شناور گرفته است، کمپانی مذکور آن را نوار شناور می‌نامد. نوار شناور به شما چند میانبر نشان می‌دهد که قادرید براساس سلیقه خودتان گزینه‌های آن را تغییر دهید. ولی اغلب این میانبرها به مخاطبین و چند برنامه محدود می‌شوند.


بازترین دریچه دیافراگم در بین تمام گوشی‌ها

ال‌جی، V30 را همراه با یک ماژول دوربین دوگانه در قاب پشت و یک دوربین معمولی با زاویه فوق‌العاده گسترده‌ای در قاب جلو عرضه می‌کند. هر دو نسبت به نسل قبلی‌شان بهبودهایی یافته‌اند، اما امسال قضیه فرق می‌کند. این گوشی به دوربینی مجهز است که دارای گشودگی دیافراگم f/1.6 است که بیش‌ترین مقداری بوده که تا به حال در یک اسمارت‌فون قرار گرفته است.

این موضوع سبب می‌شود تا نور بیش‌تری از طریق دوربین جذب شود و این هندست تصاویر پرنور و شفاف (حتی در شب) بگیرد. این یک ویژگی بزرگ و هیجان‌انگیز بوده که ما مشتاق آزمایش آن هستیم. همچنین ال‌جی زاویه دید را بهبود داده که بهتر از قبل ظاهر شود و شرکت مذکور توانسته زاویه دید را از 120 درجه (در نسل قبل) به 135 درجه افزایش دهد.


ویدیوهای سینمایی (Cine Video)

V30 قادر به فوکوس در یک نقطه است. پس کاربران می‌توانند به‌راحتی روی سوژه یا مکان مورد نظر بدون این‌که کیفیت کاسته شود، زوم نمایند. افکت سینمایی در این موبایل شامل 15 فیلتر الهام گرفته از فیلم‌های مختلف است که هم سبب خلف ویدیوهای جالب می‌شود و هم پروسه ادیت آن را در نرم‌افزارهای گوناگون (مثل Adobe Premiere) تسهیل می‌نماید.


Quad DAC

در واقع V30 یک موبایل برای عاشقان موسیقی است و یک خروجی باکیفیت را به کاربران عرضه می‌کند. های-فای Quad DAC که 32 بیتی است، اعوجاج صدا را به حداقل می‌رساند و موزیک‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن پخش می‌نماید. در ضمن 2 ویژگی به Quad DAC اضافه گشته‌اند. نخست شخصی‌سازی صدا توسط شخص شماست. یعنی این‌که قادر هستید موسیقی را با توجه به سلیقه و عادت خودتان تنظیم کنید و برای مثال باس آن را افزایش دهید. سپس می‌توانید از طریق یک فیلتر دیجیتال جدید با اندازه‌های مختلف رینوپلاستی موسیقی را تنظیم کنید.

ال‌جی با شرکت دانمارکی B&O مشارکت کرده تا قابلیت‌های صوتی V30 را بهبود ببخشد، البته این ورژن تنها در بازارهای خاصی عرضه می‌گردد. ناگفته نماند که این موبایل از استانداردی به‌نام MQA پشتیبانی‌ می‌نمایند که این اجازه را به کاربر می دهد تا صوت را با کیفیت های-فای ولی حجمی بسیار کم‌تر از قبل داشته باشد.

در بخش ضبط صدا نیز ال‌جی V30 در واقع امکان استفاده از گوشی به‌عنوان یک میکروفون را فراهم می‌کند. هدفون‌های دستگاه هم از مواد بادوامی ساخته شده‌اند. ضمنا دیوایس مذکور از فناوری تازه‌ای با نام RAM که اختصار Receivers as a Mic است، بهره می‌برد که امکان ضبط صدای بلند و بدون اعوجاج زیاد را برای کاربران فراهم می‌نماید. ال‌جی مدعی شده که شما قادرید واحد 142 دسیبل را در کنسرت‌ها ضبط کنید.


پردازنده اسنپدراگون 835

V30 از چیپ‌ست اسنپدراگون 835 همراه با 4 گیگابایت رم بهره می‌برد. البته بیش‌تر گوشی‌های بالارده امسال از این پردازنده سود می‌برند. اگرچه G6 که در سال جاری معرفی شد، اما چیپ‌ست اسنپدراگون 821 استفاده می‌کرد. اگر می‌خواهید قدرتمند‌ترین اسمارت‌فون این کمپانی کره‌ای را داشته باشید، کافیست ال‌جی V30 را خریداری کنید.


میکرو اس‌دی و 64 گیگابایت حافظه داخلی

خوشبختانه جدیدترین عضو خانواده V به 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است که حتی می‌توانید ظرفیت آن را به‌وسیله یک میکرو اس‌دی افزایش دهید. پس باید این موبایل را بانکی برای ذخیره اطلاعات و فایل‌های‌مان بنامیم که به‌نظر پایان ناپذیر می‌رسد.


تشخیص چهره و صدا

علاوه‌بر حس‌گر اثر انگشتی که در قاب پشت تعبیه شده، حصارهای امنیتی جدیدی با عنوان‌های صدا و چهره برای V30 در نظر گرفته شده‌اند. تشخیص چهره شاید در داخل خانه با نور مطلوب به‌خوبی عمل کند، اما نباید زیاد روی آن (مخصوصا در فضای بیرون خانه) حساب باز کنید. تشخیص صدا نیز بهبود یافته و با کلماتی که نه سیستم، بلکه خودتان انتخاب می‌نمایید،گوشی‌ را آنلاک کنید.


باتری 3300 میلی‌آمپری و فناوری شارژ سریع

ال‌جی V30

یک باتری 3300 میلی‌آمپری آن هم روی موبایلی که نمایشگری 6 اینچی با رزولوشن +QHD دارد، زیاد خوشایند نیست و وعده طول عمر زیاد را نمی‌دهد و این برای اسمارت‌فون‌های کمپانی کره‌ای ال‌جی یک چیز عادی و همین‌طور یک نکته منفی است.

با این‌که پردازنده 10 نانومتری کوالکام کم مصرف‌تر شده٬ اما باز هم نمی‌توان V30 را در طبقه دستگاه‌هایی با طول عمر بالای باتری گذاشت.


استاندارد نظامی و مقاومت در برابر آب

ال‌جی V30 در عین حال که یک دیوایس زیبا بوده٬ ولی بسیار مقاوم است و در اصل برای شرایط سخت ساخته شده است. شاسی فلزی H-Beam مهر اطمینانی برای مقاوم بودن این دستگاه و همین‌طور گواهینامه IP68 خود یک امتیاز ویژه به‌حساب می‌آید. این گواهینامه به این معناست که قادرید گوشی را در عمق 1.5 متری به‌مدت 30 دقیقه شناور سازید.

1 در مورد “با تمامی قابلیت‌های ال‌جی V30 آشنا شوید”

  1. سلام ممنون بابت مطلبتون،میخواستم بدونم فرق صفحه نمایش این گوشی با صفحه نمایش های سوپر آمولد در چیه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH