نگاهی به ویژگی‌ها و مشخصات دوربین اکسپریا XZ1

سونی دیروز از جدیدترین پرچمدار خود یعنی اکسپریا XZ1 رونمایی کرد. این گوشی هوشمند علاوه‌ بر پیشرفت‌های قابل‌توجه در بخش سخت‌افزار، در قسمت دوربین نیز از قابلیت‌های پرشمار جدیدی بهره می‌برد.

قبل از بررسی قابلیت‌های دوربین اصلی این گوشی هوشمند، به بیان مشخصات آن می‌پردازیم. سونی برای اکسپریا XZ1 یک دوربین 19 مگاپیکسلی درنظر گرفته که در کنار آن یک فلاش LED خودنمایی می‌کند. اندازه سنسور برابر با 1/2.3 اینچ بوده و از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز و لیزری بهره می‌برد که البته در آن قابلیت پیش‌بینی نیز وجود دارد.

سیستم لرزشگیر 5 محوره (EIS) در این محصول گنجانده شده که شاهد عملکرد خارق‌العاده آن در نسل‌های پیشین بوده‌ایم. توسط دوربین اصلی کاربر قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 4K بوده و همچنین می‌توان ویدیوهای صحنه آهسته 960 فریم بر ثانیه نیز توسط آن ثبت کنید.

در این مقاله نگاهی به ویژگی‌های کلیدی دوربین اکسپریا XZ1 می‌اندازیم، پس با ما همراه باشید.

دوربین Motion Eye

دوربین اکسپریا XZ1

سونی در این محصول در همکاری با تیم آلفا و سایبرشات خود، دوربین Motion Eye را برای گوشی درنظر گرفته است. این دوربین به همراه رم جداگانه، کاربر را قادر می‌سازد تا بهترین تصاویر ممکن را در کمترین زمان ثبت کند.

وجود این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا ویدیوهای صحنه آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه را گرفته که قدرت 4 برابری آن را نسبت به رقبا نشان می‌دهد. نمونه ویدیوهای ثبت شده با گوشی را می‌توان عالی توصیف کرد چراکه قبلا این ویژگی را در اکسپریا XZ پریمیوم مورد بررسی قرار دادیم.

استفاده از سنسور Exmor RS مخصوص موبایل در این محصول باعث ثبت تصاویر باکیفیت‌تر و بدون نویز شده که برای هر کاربری لذت‌بخش است.

ثبت تصاویر سه‌بعدی

سونی در آخرین پرچم‌دار خود ویژگی بسیار جالب و کاربردی 3D Creator را قرار داده که آن را نسبت به محصولات رقیب کاملا متمایز می‌کند. با این قابلیت کاربر قادر به ثبت تصاویر سه‌بعدی برای مصارف مختلف همانند پرینت سه‌بعدی است.

اسکن سه‌بعدی در 3D Creator چهار گزینه را پیش روی‌تان می‌گذارد؛ غذا، صورت، سر و اشیا متفرقه که از جمله گزینه‌هایی هستند که می‌بایست پیش از شروع اسکن یکی را انتخاب کنید. پس از انتخاب حالت مدنظر، دوربین را اطراف سوژه مورد نظر بچرخانید و از همه زوایا تصویربرداری کنید. عملیات اسکن حدود 15 ثانیه تا یک دقیقه به طول می‌انجامد که مقدار بسیار مناسبی است.

به کمک این ویژگی شما می‌توانید اسکن سه‌بعدی خود را به فضای واقعی تعمیم دهید. به عنوان مثال شما می‌توانید یک ست مبلمان را پیش از خرید به‌صورت سه‌بعدی اسکن کنید و سپس مشاهده نمایید که در محیط خانه شما چگونه به نظر می‌رسد.

شما می‌توانید یک آواتار بسازید و با انتخاب آن، شمایل ایجاد شده در حالت‌های مختلف را مشاهده کنید. به عنوان مثال می‌توانید سایز بدن را تغییر داده و یا اندام‌ها را حرکت دهید.

آخرین استفاده از این سیستم نیز ساخت تصاویر پس‌زمینه زنده است که می‌توانید پس از اسکن آن را به عنوان یک لایو والپیپر ذخیره کنید.

در ادامه ویدیو مربوط به این قابلیت را مشاهده نمایید:

کنترل هوشمند نوردهی و فوکوس لیزری

اکسپریا XZ1 با بهره‌مندی از یک سیستم هوشمند کنترل نوردهی به کاربر کمک می‌کند که در تمامی شرایط نوری، تصاویر باکیفیتی را ثبت کند.

این محصول دارای فوکوس خودکار لیزری و تشخیص فاز قابل پیش‌بینی بوده که قادر به تعقیب اشیا متحرک است. این قابلیت باعث می‌شود که فوکوس همیشه بر روی سوژه موردنظر در هنگام ضبط ویدیو باشد.

لرزشگیر 5 محوره

سونی در جدیدترین پرچم‌دار خود از لرزش‌گیر 5 محوره (EIS) بهره برده است. این لرزش‌گیر باعث می‌شود که در هنگام ضبط ویدیو، کوچک‌ترین لرزشی در آن‌ها ایجاد نشود و بهترین کیفیت ممکن در اختیار کاربر قرار بگیرد.

در هنگام معرفی این ویژگی در پرچم‌داران قبلی سونی، بسیاری از کارشناسان به کیفیت و عملکرد آن اعتقادی نداشتند ولی بعد از عرضه به بازار، همگی شگفت‌زده شدند. از این تکنولوژی در دیگر محصولات سونی نیز استفاده شده که نشان از اطمینان بالای این شرکت ژاپنی به فناوری توسعه یافته خود است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH