نگاهی به ویژگی‌های صوتی سونی اکسپریا XZ1

سونی یکی از مطرح‌ترین برندها در بحث صدا محسوب می‌شود که همواره در این عرصه پیشتاز است و می‌توان آن را ابداع‌کننده بسیاری از ویژگی‌های صوتی در جهان دانست. این شرکت اصیل ژاپنی، از زمان ورود به بازار تلفن‌های همراه، ویژگی‌های صوتی بی‌نظیری را در محصولات خود قرار داده که شاهد این امر، گوشی‌های سری واکمن که به سری W معروف بودند، است.

جدیدترین پرچمدار این شرکت که پنج‌شنبه معرفی شد، اکسپریا XZ1 نام داشته که ویژگی‌های صوتی بی‌نظیری را در خود جای داده است. برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌های موجود در اکسپریا XZ1، در این مقاله همراه آی‌تی‌رسان باشید.

پشتیبانی از صدای Hi-Res

این محصول با پشتیبانی از صدای Hi-Res، کیفیت بی‌نظیری از موسیقی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در اکسپریا XZ1 شاهد گزینه DSEE HX بوده که مربوط به چیپ‌ست Hi-Res آن است.

عبارت Hi-Res به نرخ نمونه‌برداری بالاتر از 44.1 کیلوهرتز و کیفیت صدای بالاتر از 16 بیت اشاره دارد. در کنار اکسپریا XZ1، می‌توانید هدفون‌های Hi-Res تولیدی این شرکت را خریداری نموده و لذت دو چندان موسیقی را تجربه کنید.

فناوری حذف دیجیتالی نویز

در اکثر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، شاهد به‌کارگیری تکنولوژی برای حذف صدای مزاحم در هنگام گوش دادن به موسیقی با هدفون نیستیم، ولی سونی از چنین فناوری در اکسپریا XZ1 بهره برده است.

سونی با قرار دادن تکنولوژی حذف دیجیتالی نویز در جدیدترین پرچمدار خود، برای کاربر این امکان را فراهم می‌کند که با استفاده از هدفون‌های این شرکت که دارای (DNC (Digital Noise Canelling بوده، قادر به حذف صداهای مزاحم تا 98 درصد باشند.

اسپیکرهای استریو

وجود اسپیکرهای استریو در گوشی‌های هوشمند را می‌توان یک اقدام بسیار مثبت و حتی ضروری دانست که متاسفانه برخی شرکت‌های مطرح بازار همانند سامسونگ، اعتقاد چندانی به آن ندارند.

اکسپریا XZ1 از دو بلندگو در بالا و پایین نمایشگر بهره می‌برد که در هنگام مشاهده ویدیو، صدا را به بهترین شکل ممکن در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این اسپیکرها S-Force نام داشته که قادر به تولید 50 درصد حجم صدای بیشتر نسبت به نسل قبل خود هستند که آن را تبدیل به بهترین اسپیکرهای موجود در گوشی‌های هوشمند این شرکت ژاپنی تا به امروز می‌کند.

پشتیبانی از فناوری LDAC

LDAC نام تکنولوژی بوده که توسط آن می‌توان به بالاترین کیفیت صوتی ممکن در هنگام ارتباط بی‌سیم دست یافت. این فناوری که توسط سونی توسعه یافته، با انتقال 3 برابری اطلاعات نسبت به دیگر فناوری‌ها، کیفیت فوق‌العاده‌ای را برای کاربر به‌همراه دارد.

LDAC قادر به انتقال صدای 24 بیت و محدوده فرکانسی 96 کیلوهرتز بوده و حداکثر از بیت‌ریت 990 کیلوبیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. شما با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید از طریق بلوتوث به اسپیکرهای بی‌سیم، هدفون‌ها و تجهیزات صوتی مانند ساندبارها متصل شده و کیفیت بالایی را دریافت نمایید که البته این محصولات باید قادر به پخش صدا با کیفیت بالا باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH