محصولات پوشیدنی هوشمند، در دستان گوگل و عینک هوشمندش!

google-glass

عینک گوگل را به خاطر می‌آورید؟! همان عینکی که گوگل به طراحی و تولید اولیه‌اش افتخار کرده و با آن در برابر رقبای خود، فخر فروشی می‌کرد. گویا گوگل در تلاش است، تا بتواند کیفیت و کارآیی عینک گوگل گلس را، به بیش‌ترین حد ممکن برساند و بار دیگر، به یکه تازی تمام عیار در بازار عینک‌های پوشیدنی هوشمند تبدیل شود!

برطبق خبرگزاری وال استریت ژورنال، گوگل برای ارتقاء کارآیی و فناوری عینک گوگل گلس، پتنت‌هایی را به نام  “Head Mounted Technology” از کارخانه فاکس کان خریداری کرده است. این فناوری به کاربر اجازه خواهد داد، تا بتوانند تصاویر مجازی را با دیدی کاملا واقعی و حقیقی، در عینک هوشمند خود ببیند. گوگل ضمن تایید این خبر، می‌گوید:

اختراع ثبت شده  برای استفاده، در زمینه‌های هوایی و تاکتیکی، برنامه‌های طراحی برای طراحی‌های مهندسی و علمی، دیوایس‌های بازی و ویدیوئی و همچنین در زمینه آموزشی و ابزارهای شبیه سازی خریداری شده است.

همچنین حدس و گمان‌هایی می‌رود که فاکس کان برای تکمیل مشخصات مرتبط عینک هوشمند گوگل، کار خود را برای تولید و تکمیل مشخصات عینک هوشمند گوگل در یک کارخانه واقع در سانتا کلارا، کالیفرنیا ایالات متحده آمریکا آغاز نماید. بار اولی نیست که گوگل در کارخانه‌های تولید شیشه یا مرتبط با آن، سرمایه گذاری می‌کند. به علاوه،  ماه گذشته گوگل 6.3 از سهام شرکت Himax Display را به تصاحب درآورد.

گوگل به خوبی می‌داند،  شرکت‌های دیگری همانند تلپاتی برای مقابله با گوگل، محصولاتی مشابه را با آن عرضه خواهند کرد. با خرید چنین حق اختراعی از سوی گوگل، این کمپانی سعی دارد رقبای خود را برای اضافه کردن ویژگی‌های تازه به عینک هوشمندشان به دردسر بی‌اندازد تا به بازار محصولات پوشیدنی هوشمند اعلام کند، برنده‌ای به جزء عینک هوشمند گوگل نخواهند داشت( چه خشن!).

لازم به ذکر است، زمان احتمالی برای عرضه مدل نهایی عینک گوگل، سال 2014 میلادی اعلام شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH