شایعه: پردازنده کایرین 980 دارای معماری 7 نانومتری خواهد بود

هواوی پردازنده پرقدرت کایرین 970 را رونمایی نموده ولی هنوز در هیچ اسمارت‌فونی قرار نداده است. با این حال،‌ از هم‌اکنون شایعاتی درباره تراشه بعدی هواوی، کایرین 980، منتشر شده است. بدون شک کایرین 980 جایگزین کایرین 970 می‌شود ولی نکته اصلی اینجاست که تا حدود ماه سپتامبر سال آینده شاهد این اتفاق نخواهیم بود.

با این وجود، جزئیات کمی از نسل بعدی تراشه‌های هواوی در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده است. به‌نظر می‌رسد جالب‌ترین مشخصه کایرین 980، ساخت آن با فرآیند تولید 7 نانو‌متری باشد. بر این اساس، در این چیپ شاهد معماری کورتکس A75 خواهیم بود. TSMC تولید پردازنده کایرین 980 را برعهده دارد پس تاریخ عرضه آن نیز براساس توانایی این کمپانی در رسیدن به تولید انبوه انتخاب می‌شود.

تراشه مذکور ممکن است دارای پردازنده گرافیکی خود هواوی باشد و با پیشرفت‌هایی در این بخش عرضه شود. این چیپ‌ست به احتمال زیاد همانند نسل قبلی خود با هوش مصنوعی همراه است.

کایرین 980

برطبق شایعات، کایرین 980 با کمال تعجب، اولین‌بار در هواوی P20 به‌کار خواهد رفت. ما انتظار داشتیم که P11 جایگزین پرچمدار کنونی هواوی، یعنی P10 باشد اما شایعات نام P20 را برای محصول بعدی سری P عنوان کرده‌اند. برطبق گفته هواوی، این شرکت یک علامت تجاری نیز برای این نام ثبت نموده است.

اگر این اطلاعات درست باشد، ما کایرین 980 را زودتر از معمول خواهیم دید زیرا پرچمدار بعدی هواوی احتمالا در سه‌ماهه دوم سال آینده میلادی عرضه می‌َشود. با این حال، هنوز هم برای رسیدن به این نتایج خیلی زود است و باید منتظر گزارشاتی که در آینده درباره این تراشه منتشر می‌شوند، باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH