گوشی‌های پیکسل

گوگل پشتیبانی از محتوای HDR در یوتیوب را به گوشی‌های پیکسل اضافه کرد

در حال حاضر اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های اندکی هستند که از ویدیوهای HDR پشتیبانی می‌کنند و تا به امروز نیز پرچمداران گوگل از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کردند. چندی پیش بود که گوگل قابلیت پخش محتوای HDR را به وب‌سایت یوتیوب اضافه کرد و اکنون به‌نظر می‌رسد این ویژگی به‌صورت نرم افزاری به گوشی‌های پیکسل نیز افزوده شده است.

با توجه به این‌که فقط برخی پردازنده‌های گوشی‌های تولید شده، توانایی رمزگشایی کدهای ویدیوهای HDR را دارند و پیش از توسعه یک اسمارت‌فون، کمپانی سازنده باید از تراشه مخصوص این محتوا استفاده کند و گوشی‌هایی مثل گلکسی S8، ال‌جی G6 و V30 به‌طور پیش‌فرض از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

گوشی‌های پیکسل

اکنون باتوجه به این‌که گوشی‌های پیکسل به شکل سخت‌افزاری توانایی پخش چنین ویدیوهایی را ندارند، این غول جستجوی اینترنتی دست به‌کار شده و امکان استفاده از این قابلیت در وب‌سایت یوتیوب را به‌صورت نرم‌افزاری به پرچمداران سال گذشته خود اضافه کرده است. بیانیه رسمی گوگل درباره این توانایی به شرح زیر است:

ما با استفاده از رمزگشایی‌های بهینه شده نرم‌افزاری، پشتیبانی از قابلیت پخش محتوای HDR را به گوشی‌های پیکسل اضافه کردیم. البته در نسل بعدی اسمارت‌فون‌های ما با بهره‌گیری از بهبود‌های سخت‌افزاری، این محتواها بهتر از نسل فعلی نمایش داده خواهند شد.

بنابراین از این پس دارندگان پرچمداران فعلی این کمپانی قادر هستند به آسانی ویدیوهای HDR را در وب‌سایت یوتیوب تماشا کنند و باید افزود که بی‌صبرانه منتظر نسل بعدی پیکسل‌های گوگل هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH