اپل تی‌وی 4K جدید از روزلوشن UHD و HDR پشتیبانی می‌کند

به‌نظر می‌رسد اپل حضور در دنیای فیلم و سریال را یکی از راه‌های موفقیت خود می‌داند. این کمپانی هم‌اکنون نیز فعالیت‌هایی را در زمینه رسانه دارد، حتی خبرها حاکی از همکاری در تولید نسخه جدید فیلم جیمزباند توسط این کمپانی هستند. با این حال این کمپانی برای حضور پر رنگ‌تر در این زمینه نیاز دارد تا از نسل جدید اپل تی‌وی رونمایی کند، زیرا این خانواده از سال 2015 تاکنون به‌روزرسانی نشده است.

حالا می‌توانید چشمانتان را به ضیافت برپا شده توسط اپل تی‌وی 4K دعوت کنید، همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص است مهم‌ترین ویژگی ارتقا یافته آن پشتیبانی از رزولوشن بالاتر است. اما دو ویژگی جدید و مهم‌تر آن پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision است که در حال حاضر دو فرمت رایج برای HDR هستند که توسط وب‌سایت‌های بزرگ همانند آمازون و نت‌فلیکس پشتیبانی می‌شود.

کوپرتینویی‌ها با کمپانی‌های زیادی همکاری خواهند کرد تا محتوای این سیستم پخش را بهبود ببخشند؛ هزینه تولید و بالطبع دسترسی به فیلم‌های با وضوح 4K بسیار بیشتر از نسخه‌های اچ‌دی است اما اگر کاربری قبلا یک فیلم اچ‌دی را خریداری کرده است به صورت رایگان به رزولوشن 4K ارتقا پیدا می‌کند.

اپل تی‌وی 4K از پخش زنده نیز پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند به محتواهایی که به صورت زنده در حال پخش هستند دسترسی داشته باشد. هم‌چنین برای اینکه این دستگاه بتواند جایگزین تلویزیون فعلی کاربران بشود، اپل محتواهای محلی را نیز به آن افزوده است. تا پایان این ماه دو کشور استرالیا و کانادا به لیست کشورهای مورد پشتیبانی اپل تی‌وی 4K افزوده می‌شود و گفته می‌شود تا پایان سال کشورهای بیش‌تری به این لیست افزوده خواهند شد.

پیش فروش اپل تی‌وی 4K از تاریخ 15 سپتامبر آغاز می‌شود و عرضه آن به بازار از 22 سپتامبر انجام خواهد گرفت. نسخه 32 گیگابایتی این دستگاه با قیمت 180 دلار عرضه می‌شود و نسخه 64 گیگابایتی با قیمت 200 دلار در دسترس خواهد بود. هم‌چنین مدل قدیمی نیز هنوز با حافظه داخلی 32 گیگابایتی و با قیمت 150 دلار عرضه می‌شود.

خوره های تکنولوژی بد نیست بدانند که سخت افزار اپل تی‌وی 4K نیز دستخوش تغییراتی شده است که از جمله آن می‌توان به چیپست A10X Fusion اشاره کرد که در بخش پردازنده دو برابر و در بخش GPU چهار برابر قدرتمندتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH