چرا قابلیت واقعیت افزوده اپل بی‌نظیر است؟

تقریبا از سال گذشته اخباری در مورد ای آر کیت (ARKit) اپل به گوش می‌رسید. ARKit یک پلتفرم واقعیت افزوده بوده که با فراهم نمودن بستر مناسب برای استفاده از سخت‌افزار قدرتمند آی‌فون، تجربیات عالی را ارائه داده و دنیای واقعی را با اشیا مجازی در دوربین با یکدیگر ترکیب می‌کند.

تا به امروز ای آر کیت تنها در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داشت و در اختیار عموم نبود. البته این‌گونه به نظر می‌رسد که باعرضه آی‌فون 8، این روند تغییر کند. براساس موارد گفته‌ شده در مراسم معرفی این گوشی، اپلیکیشن‌های AR از تراشه پیشرفته بیونیک A11 در آی‌فون 8، آی‌فون 8 پلاس و آی‌فون X استفاده نموده و پردازنده گرافیکی قدرتمند آن قادر به رندر نمودن اشیا مجازی با جزئیات بالا در دنیای واقعی است.

این گوشی از یک ISP جدید استفاده می‌کند که میزان بازتاب نور و نوردهی مکانی که در حال بازی هستید را تشخیص داده، سپس اپلیکیشن موردنظر شروع به شبیه‌سازی نورپردازی در فضای مجازی می‌کند.

واقعیت افزوده

در گذشته نیز اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده برای هر دو سیستم‌ عامل اندروید و iOS وجود داشته‌اند. این اپلیکیشن‌ها در ارتباط با ترکیب نمودن اشیا مجازی در درون دنیای واقعی به‌صورتی باورپذیر، با مشکلات بزرگی روبرو بودند. اما اعلام‌شده که ISP و نحوه کار آن با نورپردازی، کمک بزرگی به رفع این مشکل نموده است.

شایعات به این موضوع اشاره داشتند که آی‌فون 8 برای پشتیبانی از این قابلیت به ویژگی‌های خاصی مجهز خواهد بود که خوشبختانه می‌بینیم که آن‌ها حقیقت نداشتند. تمامی گوشی‌های آی‌فون 6S، آی‌فون SE و یا هر مدل آی‌فونی که دارای تراشه A9 و یا بالاتر باشد، قابلیت پشتیبانی از ARKit را دارد.

سازوکار این سیستم همانند بازی استراتژی که در مراسم معرفی دیده شد، بوده و اینکه آیا تغییراتی در کیفیت وجود خواهد داشت یا خیر، موضوعی بوده که ما از آن مطلع نیستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH