با 5 واقعیت درباره کمپانی اپل که تا امروز از آن‌ها بی‌خبر بودید، آشنا شوید

روز گذشته کمپانی اپل در طی مراسمی از محصولات جدید خود از جمله جدیدترین آی‌فون‌هایش، رونمایی کرد. از این رو تصمیم گرفتیم شما را با 5 واقعیت جالب این کمپانی که شاید تا الان از آن‌ها بی‌خبر بودید، آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

اپل در سال 1989 از یک لپ‌تاپ حرفه‌ای که جلوتر از زمان خودش بود، پرده‌برداری کرد!

مکینتاش پرتابل یکی از موفق‌ترین تولیدات اپل بود که در سال 1989 توسط این کمپانی معرفی شد. این لپ‌تاپ حرفه‌ای به یک صفحه‌نمایش LCD، پردازنده‌ای قدرت‌مند و یک باتری با عملکردی عالی مجهز بود. این لپ‌‌تاپ برای آن زمان یک حرکت بزرگ به سمت جلو بود و توجه افراد زیادی را به خودش جلب کرد. وزن میکنتاش پرتابل 7.2 کیلوگرم بود و چیزی حدود 6500 دلار قیمت داشت.

نام تعدادی از محصولات اپل از روی نام اعضای خانواده‌اش انتخاب شده است!

استیو جابز نام تعدادی از محصولات ابتدایی اپل را از روی نام اعضای خانواده‌اش انتخاب کرده است. برای مثال اسم مدل یکی از اولین کامپیوترهای ساخته شده توسط این کمپانی در دهه 80، از روی نام دخترش برگرفته شده است. نام این کامپیوتر، اپل الیسا بود.

با معرفی اولین آی‌فون، استیو جابز به همه کارکنانش یک گوشی آی‌فون هدیه داد!

در روز معرفی اولین آی‌فون توسط اپل، استیو جابز به همه افرادی که برای اپل کار می‌کردند، یک عدد گوشی آی‌فون هدیه داد.

فروش آنلاین محصولات اپل از سال 1997 آغاز شد!

کمپانی اپل فروش اینترنتی محصولاتش را از نوامبر سال 1997 آغاز کرد. تا پیش از آن افراد برای خرید محصولات این کمپانی باید به فروشگاه‌های فیزیکی می‌رفتند. اولین اپل استورها در کالیفرنیا و ویرجینیا بازگشایی شدند.

استیو جابز ابتدا در کمپانی آتاری کار می‌کرد و پس از مدتی از آن‌جا اخراج شد!

استیو جابز پیش از اپل برای کمپانی آتاری کار می‌کرد و پس از مدتی از آن‌جا اخراج شد. پس از آن تصمیم به راه‌اندازی یک کمپانی جدید با نام NeXT می‌گیرد که بعد از مدتی کوتاه با شکست مواجه می‌شود.

نظر شما در رابطه با این واقعیت‌های جالب درباره کمپانی اپل چیست؟ کدامیک بیشتر شما را متعجب کرد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH