به‌زودی گوشی‌های شرکت‌های چینی به نمایشگرهای OLED ال‌جی دیسپلی مجهز می‌شوند

پس از سامسونگ دیسپلی یکی دیگر از شرکت‌های کره‌ای یعنی ال‌جی دیسپلی، دومین تولیدکننده بزرگ نمایشگرهای OLED در جهان به‌ شمار می‌رود. امروز خبرهای جدیدی به دست آمده که نشان می‌دهد حداقل چهار شرکت چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در حال رایزنی و عقد قرارداد با ال‌جی دیسپلی به منظور استفاده از پنل‌های OLED این شرکت در اسمارت‌فون‌های خود هستند.

براساس گزارش Business Korea، این چهار شرکت بزرگ چینی شامل هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی‌ می‌شوند که قرار است گوشی‌های هوشمند پیشرفته خود را به پنل‌های OLED ال‌جی مجهز و در آینده‌ای نزدیک روانه بازار کنند. در این گزارش آمده که حدود 20 الی 30 درصد از پنل‌های OLED سایز متوسط و سایز کوچک ال‌جی دیسپلی توسط این چهار شرکت چینی سفارش داده شده است.

همان‌طور که می‌دانید، شرکت اپل چند شب پیش از اولین گوشی آی‌فون مجهز به نمایشگر OLED تحت عنوان آی‌فون X رونمایی کرد و گفته می‌شود که سامسونگ دیسپلی تنها تامین کننده پنل‌های نمایشگر این گوشی بوده است. همچنین، پنل‌های LCD مورد استفاده در گوشی‌های آی‌فون 8 و 8 پلاس نیز توسط مهندسان کمپانی ال‌جی دیسپلی تولید شده است.

براساس آخرین شنیده‌ها، هر پنل OLED سامسونگ دیسپلی بین 120 تا 130 دلار قیمت دارد. با توجه به قیمت بالای پنل‌های OLED سامسونگ دیپسلی و تصمیم اپل برای مجهز کردن تمامی‌مدل‌های آی‌فون سال آینده به پنل‌های OLED، شایعه شده که این شرکت در حال مذاکره با کمپانی ال‌جی دیسپلی به‌منظور تامین این پنل‌ها است.

نمایشگرهای OLED

اخیرا شرکت ال‌جی از گوشی جدیدی به نام V30 پرده برداشت که از پنل OLED بهره می‌برد و بدین ترتیب، این شرکت نیز خود را به جمع تولیدکنندگان گوشی‌های مجهز به این پنل پیشرفته اضافه کرد. کمتر از سه هفته دیگر نیز، گوگل قصد دارد از گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل XL 2 رونمایی کند. این دو گوشی قرار است توسط شرکت‌های اچ‌تی‌سی و ال‌جی تولید شوند و شایعه شده که مدل بزرگ‌تر یعنی پیکسل XL 2، به پنل OLED شرکت ال‌جی دیسپلی مجهز خواهد بود و همانند مدل ال‌جی V30، نمایشگر آن بدون حاشیه است.

چند سالی می‌شود که سامسونگ در زمینه تولید پنل‌های AMOLED نیز فعالیت دارد و از این پنل‌ها، در برخی از گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده است. اگرچه ال‌جی همانند سامسونگ، چندان از نمایشگرهای OLED در اسمارت‌فون‌های خود استفاده نمی‌کند اما بسیاری از مانیتورها و تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی خود را با این فناوری روانه بازار کرده است.

به‌نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک، شاهد استفاده از نمایشگرهای OLED به جای LCD در نسل جدید گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های چینی باشیم. درواقع پنل‌های اولد ضخیم‌تر از پنل‌های LCD بوده و قادر به تولید رنگ‌های بیشتری هستند. همچنین این پنل‌ها می‌توانند در نمایش محتواهای مبتنی بر فناوری واقعیت مجازی، عملکرد بهتری را نسبت به پنل‌های LCD از خود نشان دهند و از ویژگی‌هایی همچون نمایشگر همیشه روشن (Always-on) نیز پشتیبانی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH