احتمال مجهز شدن نسل دوم گوشی‌های سری پیکسل به قابلیت گوگل لنز

گوشی‌های سری پیکسل 2 شرکت گوگل، به صورت رسمی‌ در تاریخ 4 اکتبر مصادف با 12 مهرماه رونمایی خواهند شد. اگرچه در شایعات اخیر در خصوص مدل پیکسل 2 آمده که این گوشی از طراحی بدون حاشیه برخوردار نخواهد بود، اما امروز اطلاعات جدیدی به دست آمده که نشان می‌دهد این اسمارت‌فون به یک ویژگی برجسته به نام «گوگل لنز» مجهز خواهد بود که نقطه تمایز آن با دیگر گوشی‌های موجود در بازار است.

چند روز پیش، گوگل نسخه جدیدی از اپلیکیشن محبوب گوگل فوتوز خود را عرضه کرد و توسعه‌دهندگان با توجه به اطلاعاتی که از کدهای این نسخه استخراج کردند، متوجه یکپارچگی کامل گوگل لنز با این اپلیکیشن شدند که قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای را به دوربین این گوشی اضافه خواهد کرد.

علی‌رغم آن‌که توسعه دهندگان اطلاعات زیادی را در رابطه با این ویژگی جدید به‌دست آوردند، اما گوگل به سرعت از این مسئله باخبر شد و از آن‌جایی‌که به‌نظر تصمیمی ‌برای معرفی این قابلیت حداقل قبل از معرفی پیکسل‌های جدید خود نداشت، آن را از دسترس خارج کرد.  پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این قابلیت همزمان با رونمایی از پیکسل 2 قابل دسترسی خواهد بود. گفته می‌شود که در صورت مجهز شدن پیکسل 2 به گوگل لنز، این گوشی یکی از پیشرفته‌ترین دوربین‌های جهان را در خود جای خواهد داد.

و اما در رابطه با گوگل لنز باید گفت که این قابلیت یک سیستم هوشمند مبتنی بر دوربین محسوب می‌شود که قادر است اشیایی را که از طریق ویوفایندر مشاهده می‌کنید، شناسایی کند. از دیگر قابلیت‌های این سیستم می‌توان به شناسایی بارکدها، کتاب‌ها، فیلم‌ها، نقاشی‌ها، ساختمان‌ها، مناظر طبیعی، آلبوم‌های موزیک، اماکن، بازی‌های ویدیویی، مجسمه‌ها و غیره اشاره کرد.

این سیستم همچنین قادر است کارهایی از قبیل اضافه کردن مخاطبین از کارت بیزینس، ترجمه زبان، جست‌وجوی اطلاعات مربوط به محصولات، باز کردن آدرس‌های وب در مرورگر، شناسایی گیاهان و حیوانات و ذخیره کردن تاریخ در تقویم از روی یک پوستر را انجام دهد.

گوگل لنز از فناوری یادگیری ماشینی برای ارایه اطلاعات استفاده می‌کند و اگر خاطرتان باشد در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اخیر این شرکت، این سیستم توانست نوع گلی را که توسط دوربین ثبت شده بود، مشخص کند. با این‌حال، باید منتظر کنفرانس 4 اکتبر گوگل بود و دید که آیا پیکسل 2 به این ویژگی منحصر به فرد مجهز خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH