آی‌فون

اپل: قابلیت چند وظیفگی آی‌فون با استفاده از فناوری 3D Touch در iOS 11 برمی‌گردد

همان‌طور که می‌دانید در سیستم‌عامل iOS 10، کاربران به منظور استفاده از قابلیت چند وظیفگی دو راه پیش‌روی خود می‌دیدند؛ یکی دوبار لمس دکمه هوم و دیگری با استفاده از فناوری 3D Touch و فشردن لبه سمت چپ نمایشگر دستگاه. اما اکنون در آخرین نسخه از پلتفرم اختصاصی اپل یعنی iOS 11، دومین روش یاد شده حذف و برای دسترسی به قابلیت چند وظیفگی آی‌فون تنها با دو بار تب کردن روی دکمه هوم می‌توان بین برنامه‌ها سوییچ نمود.

البته خوشبختانه کمپانی اپل اعلام کرد که این ژست در به‌روزرسانی بعدی دوباره به گوشی‌های آی‌فون افزوده خواهد شد ولی گفتنی است که ویژگی مذکور برای نخستین بار در نسخه آزمایشی iOS 11 کنار گذاشته شد و اهالی کوپرتینو دلیل استفاده نکردن از آن را تصمیمی عمدی بیان کردند و از آن‌جایی‌که این امکان در میان کاربران آی‌فون، چندان شناخته شده و مورد استفاده نبود، فقط برخی کاربران از این تغییر ناراضی بودند.

آی‌فون

در همین راستا، وب‌سایت MacRumors ایمیلی را درباره علت حذف این قابلیت به کمپانی اپل فرستاد که در نهایت کریک فدریگی، مدیر اجرایی توسعه iOS، بیان کرد که حذف شدن این ویژگی به دلیل برخی “محدودیت‌های فنی” صورت گرفته و یک تغییر موقتی است. فدریگی قول داد که توانایی مورد بحث به‌زودی در آپدیت‌های بعدی به iOS 11 باز خواهد گشت.

هنوز مشخص نیست که به‌طور دقیق منظور اپل از محدودیت‌های فنی موجود چیست و همچنین زمان مشخصی برای بازگشتن این قابلیت ذکر نشده، ولی باتوجه به سابقه درخشان اپل در پشتیبانی از گوشی‌های آی‌فون و ارائه آپدیت‌های سریع، انتظار داریم که این ویژگی دوباره در ماه‌های آینده در نسخه جدید iOS 11 قرار بگیرد.

در آخر نیز لازم به ذکر است که کاربران گوشی آی‌فون 10 نیازی به نگران بودن درباره وجود نداشتن این ویژگی ندارند، چراکه آنها قادر هستند با سوایپ از گوشه پایین صفحه نمایش به سمت بالا بین اپلیکیشن‌های در حال اجرا جا به جا شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH