Touch ID

پتنت جدید اپل از قرارگیری سنسور Touch ID در زیر نمایشگر آی‌فون خبر می‌دهد

وقتی اپل از آی‌فون X رونمایی نمود، یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های رایج در آی‌فون یعنی Touch ID را رسما کنار گذاشت و به‌جای آن از تکنولوژی تشخیص چهره موسوم به Face ID استفاده کرد. این تغییر یکی از دلایل محکم برای اثبات این موضوع بود که اهالی کوپرتینو ایده قرار دادن سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر آی‌فون را برای همیشه فراموش کرده‌اند.

اما طبق اطلاعاتی که جدیدا فاش شده، به‌نظر می‌رسد این پایان ماجرا نیست، چراکه اپل اخیرا از پتنت تازه‌ای پرده برداشته که نشان می‌دهد این کمپانی به فناوری تعبیه حسگر Touch ID در زیر صفحه نمایش دست یافته است.

Touch ID

براساس این پتنت، اهالی کوپرتینو توانسته‌اند یک سنسور التراسونیک اثر انگشت را در زیر نمایشگر قرار دهند. البته این اولین‌باری نیست که می‌شنویم کمپانی اپل به این تکنولوژی دست پیدا کرده و چندی پیش نیز اختراع دیگری با همین عنوان توسط این شرکت ثبت شد. البته اپل در این راه تنها نیست و شرکت کوالکام نیز از دیگر کمپانی‌هایی بوده که با بهره‌گیری از راه‌حلی مشابه به دنبال عملی ساختن این ایده است.

حال باتوجه به آن‌که اهالی کوپرتینو اعلام کرده بودند که استفاده از فناوری Face ID به‌جای Touch ID یک تصمیم لحظه آخری نبوده و سازنده پس از آزمایش‌های فراوان به این نتیجه رسیده که تکنولوژی تشخیص چهره کارآمدتر از حسگر اثر انگشت است، باید منتظر بمانیم تا ببینیم اپل در آینده در کدام یک از محصولات خود از این پتنت استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH