رند‌ر‌های گوشی شیائومی Redmi Note 5 با دوربین دوگانه منتشر شد

گوشی‌های شیائومی معمولا به دو گروه تقسیم می‌شوند. دسته اول سری گوشی‌های Redmi بوده که متعلق‌ به گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده‌ است. دسته دوم نیز سری گوشی‌های Mi بوده که به‌عنوان گوشی‌های پرچم‌دار و بالارده این شرکت شناخته می‌شوند. البته گوشی‌های Mi Max جزو سری Mi نبوده و به‌عنوان گوشی‌های میان‌رده شناخته می‌شوند.

سری گوشی‌های Redmi اکنون به نسل پنجم خود رسیده‌ و به‌تازگی گوشی Redmi Note 5A به‌عنوان اولین گوشی‌ از این نسل معرفی شده است. در روز‌های گذشته تصاویری منتسب به گوشی Redmi 5 Plus منتشر شده بود و انتظار می‌رود که این گوشی در آینده نزدیک به‌صورت رسمی معرفی شود. البته بیشتر کاربران، مشتاق از راه رسیدن گل سرسبد این سری یعنی گوشی Redmi Note 5 هستند.

به‌تازگی رند‌رهایی از این گوشی منتشر شده که در آن‌ها طراحی گوشی قابل مشاهده است. البته این تصاویر قابل اعتماد و واقعی نیستند و امکان دارد که طراحی گوشی با این تصاویر تفاوت داشته باشد، اما این رندر‌ها نمای بسیار خوبی را از این گوشی در اختیار ما قرار می‌دهد.

همان‌گونه که در این تصاویر مشاهده می‌کنید، طراحی این گوشی به‌غیر از موارد جزئی شباهت بسیار زیادی به گوشی Redmi Note 4 دارد. بدنه دستگاه فلزی بوده و اندازه نمایشگر نیز همانند سری گذشته 5.5 اینچ خواهد بود و براساس رندر‌ها، نسبت‌ تصویر آن 18 به 9 نیست. علاوه‌بر نمایشگر، دکمه‌های خازنی نیز در این تصاویر قابل مشاهده هستند.

محل قرار‌گیری کلید‌های فیزیکی همانند نسل گذشته بوده و انتظار می‌رود که این گوشی با USB نوع C به‌ بازار عرضه شود‌. پردازنده این دستگاه هنوز مشخص نبوده اما احتمال به‌کار‌گیری پردازنده اسنپدراگون 630 در این گوشی بسیار زیاد است. Redmi Note 5 به رم 3 گیگابایتی و 4 گیگابایتی مجهز شده و حافظه ذخیره‌سازی آن نیز به‌ترتیب 32 و 64 گیگابایت خواهد بود.

طراحی دوربین این گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشی Redmi Pro دارد، با این تفاوت که محل قرارگیری فلش LED در گوشی Redmi Pro بین دو سنسور دوربین قرار داشت اما در گوشی Redmi Note 5 بین سنسور دوربین و سنسور اثر انگشت قرار گرفته است.

دوربین دوگانه‌ اصلی 16+5 مگاپیکسلی در پشت دستگاه و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی نیز در جلوی گوشی قرار خواهد گرفت. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به باتری 4000 میلی‌آمپری، پشتیبانی از شبکه 4G و NFC، رابط‌کاربری MIUI 9 و اندروید نوقا 7.1 اشاره کرد.

این گوشی تا پایان سال جاری به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد و امیدواریم که Redmi Note 5 نسبت‌ به نسل قبلی خود تغییرات مثبتی را به‌همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH