انتشار آمار فروش جهانی گوشی‌های گلکسی S8 و S8 پلاس سامسونگ پس از گذشت شش ماه از عرضه

گوشی‌های گلکسی S8 و S8 پلاس شش ماهه شدند و اگرچه نمی‌توان برای آن‌ها تولد گرفت، اما می‌توان عملکرد آن‌ها در بازار را مشاهده و بررسی کرد. در گزارشی از طرف AppBrain، این موضوع مورد توجه قرار گفته است. ارقام ذکر شده تنها مربوط به فروش گوشی‌های اندرویدی بوده و فروش آی‌فون محاسبه نشده است.

در آمریکا که یکی از بزرگ‌ترین بازارها برای سامسونگ محسوب می‌شود، سهم این دو گوشی از بازار 5.8 درصد است؛ حدود نصف فروش سری S7 که فروشی 10.3 درصدی را تجربه کرده بودند. در کانادا S5 سهمی 4.6 درصدی دارد؛ سری S7 روی هم رفته 12.6 درصد فروش داشته‌اند؛ آن هم در شرایطی که سهم سری S8 کمتر از 5 درصد بازار است.

در بریتانیا S7 edge در صدر فروش گوشی‌ها قرار دارد. سهم کلی پرچم‌داران سال 2016 سامسونگ چیزی حدود 15.4 درصد است و سهم پرچم‌داران سال 2017 این شرکت تنها 6 درصد است. در آلمان این سهم برای S8 پلاس زیر 2 درصد بوده و برای S8 برابر با 3.1 درصد محاسبه شده است. فروش گوشی‌های سری S8 در سوییس با سهمی 8.6 درصدی، نروژ و سوئد، با سهمی 6.8 درصدی، قابل قبول محسوب می‌شود.

یکی از عجیب‌ترین ارقام در فرانسه مشاهده می‌شود، جایی که Galaxy J3 در صدر فروش گوشی‌های اندرویدی قرار دارد و S7 و S7 edge به ترتیب 4.1 و 7.4 درصد از بازار را در اختیار دارند؛ آن هم در شرایطی که S8 حتی در لیست ده گوشی پرفروش نیز دیده نمی‌شود. شرایط برای این گوشی در کشورهای اسپانیا و ایتالیا نیز مشابه است. شاید مورد عجیب‌تر در ایتالیا مشاهده شده که در صدر گوشی‌های پرفروش Galaxy S III با 4.2 درصد قرار دارد و در ادامه شاهد حضور S7 edge با سهمی 3.7 درصدی از بازار هستیم.

نوتفیکیشن گلکسی S8

در آنسوی کره خاکی و در کشور کره جنوبی گلکسی نوت 5 هنوز هم با داشتن سهمی 7.8 درصدی پرطرفدار است و خانواده S8 روی‌هم رفته 4.7 درصد بازار را در اختیار دارند که البته تعجب‌برانگیر است؛ چراکه معمولا محصولات سامسونگ با استقبال زیادی در کشور خود روبرو می‌شد.

در هر صورت، در بسیاری از کشورها محصولات سامسونگ در لیست ده گوشی پرفروش قرار دارند، اما گوشی‌های گلکسی همیشه در صدر نیستند و به عنوان مثال هواوی حضوری بسیار قوی را در اروپا تجربه می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH