گوگل پیکسل 2 در هنگام رانندگی به‌صورت خودکار حالت Do Not Disturb را فعال می‌کند

ظاهرا علاوه‌بر تمام ویژگی‌های نرم افزاری که گوگل در رابطه با پرچم‌دار جدید خود یعنی گوگل پیکسل 2 عنوان کرده است، این هندست چندین ویژگی جدید را نیز به‌صورت مخفیانه با خود به همراه دارد. گفته می‌شود این هندست در هنگام رانندگی به‌صورت خودکار حالت رفع مزاحمت (Do Not Disturb) را فعال می‌کند.

این موضوع زمانی کشف شد که گوگل یک اپلیکیشن جدید را بر روی گوگل پلی بارگذاری کرد. این برنامه Pixel Ambient Services نام دارد و همان‌طور که از نام آن مشخص است، تنها مختص به اسمارت‌فون‌های پیکسل خواهد بود. این اپلیکیشن به‌صورت اتوماتیک صداهای موزیک در حال پخش در اطرافتان را بررسی و نام خواننده و آهنگ را بر روی نمایشگر نشان می‌دهد.

گوگل پیکسل 2

خوشبختانه این تنها وظیفه‌ای نیست که این اپلیکیشن برعهده دارد، آخرین تصویر منتشر شده در صفحه گوگل پلی مخصوص به این اپلیکیشن یک اسکرین شات است که نشان می‌دهد این برنامه در هنگام رانندگی به‌صورت اتوماتیک حالت بدون مزاحمت را فعال می‌کند. شناسایی این موضوع که کاربر در حال رانندگی است با توجه به حرکت و یا اتصال دستگاه به سیستم بلوتوث خودرو مشخص می‌شود.

از آن‌جایی‌که مشخص نیست گوگل چقدر در تشخیص رانندگی کاربر موفق خواهد بود، این کمپانی گزینه‌ای را برای غیر فعال کردن ویژگی یاد شده نیز در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH