آیا می‌توان یک خالکوبی مخفی و شب‌رنگ داشت؟

آیا شما هم تمایل شدیدی به داشتن یک تتو بر روی بدن خود دارید؟ همان‌طور که در جامعه می‌بینید گرایش به این ویژگی ظاهری این روزها بسیار پررونق شده است. اما دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند شما را علیرغم میل باطنی، از انجام این کار منصرف کنند. ممکن است از جنبه وجهه اجتماعی این کار مناسب به‌نظر نرسد و یا محیط کاری شما با این مقوله چندان خوب کنار نمی‌آید. براساس مطالعه‌ای با عنوان “حرفه‌ای‌گری در محیط کار” که در سال 2013 به انجام رسید، حدود 61 درصد از مدیران منابع انسانی نسبت به خالکوبی یا تتو دید مثبتی نداشته و این موضوع بر روی مصاحبه کارجویان تاثیر بدی گذاشته بوده است.

شاید ترس‌تان درون منزل و از والدین‌تان باشد و یا احتمال دارد در موضع قدرت بوده و داشتن یک تتو آشکار چندان مناسب محسوب نشود. از سوی دیگر ممکن است خالکوبی شما آن‌قدر خاص باشد که تمایل داشته باشید تنها افرادی که خودتان در نظر دارید آن را مشاهده کنند.

به هر حال هر دلیلی که وجود داشته باشد، نوع خاصی از تتو در حال باب شدن است که در تاریکی خود را نشان می‌دهد. اگرچه ممکن است این نوع تتو ایده‌آل‌ترین راهکار برای فردی مانند شما محسوب شود، اما توصیه می‌کنیم قبل از انجام چنین کاری، این مطلب را تا انتها بخوانید و کمی بیشتر با این نوع خالکوبی آشنا شوید.

بسیاری از تتوکارها از عناوینی مانند درخشش در تاریکی یا UV برای این‌گونه خالکوبی‌ها استفاده می‌کنند. اما باید بدانید که این دو عبارت با هم یکسان نیستند.

  • یک تتو درخشش در شب به نوعی گفته می‌شود که در طول روز (زیر نور معمولی) دیدن آن بسیار دشوار است. اما در شب جوهر آن فعال شده و اثر تتو شده را به نمایش می‌گذارد.
  • اما تتو UV که گاهی اوقات تتو با نور سیاه نیز نامیده می‌شود، درواقع تنها در زیر تابش یک نور مشکی (نور فرابنفش) خود را نشان می‌دهد.

تتوهای درخشش در تاریکی براساس فسفر موجود در جوهر تتو و قابلیت درخشش آن در شرایط عدم وجود نور، کار می‌کنند. فسفر یکی از موادی است که خطر ابتلا به سرطان را به همراه داشته و بنابراین بسیاری از هنرمندان تتو آن را کنار گذاشته‌اند.

امروزه تتوهای یووی رونق بیشتری پیدا کرده‌اند. این نوع خالکوبی نیز در طول روز و شرایط نوری معمولی، مانند خطوط مبهم یا آثار یک زخم به‌نظر رسیده و تقریبا کسی متوجه نمی‌شود که شما یک تتو بر روی بدن خودتان دارید. برخی از مردم دوست دارند تا تتوهای رنگی یووی را بر روی بدن خود داشته باشند. مزیت این‌گونه تتوها، جلوه بیشتر و جذاب‌تر در زیر نور فرابنفش خواهد بود.

اما جوهرهای UV نیز خطرهای خاص خودشان را دارند. متخصصین پوست در نقاط مختلف دنیا حساسیت‌هایی مانند بثورات پوستی را در مراجعه‌کنندگانی که این نوع تتوها را بر روی بدن خود انجام دادند، گزارش کرده‌اند. اگر تصمیم گرفته‌اید یک تتو فرابنفش را بر روی بدن خود قرار دهید، احتمالا به سختی قادر خواهید بود یک هنرمند تتو را که در این نوع تتوها تخصص دارد، بیابید. علت هم مشخص است؛ امکان بروز حساسیت‌های مختلف باعث شده تا بسیاری از تتوکارها از جوهرهای فرابنفش استفاده نکنند.

اما اگر قاطعانه تصمیم خود را گرفته‌اید، پس از پیدا کردن چنین تتوکاری علاوه بر کسب اطمینان از حرفه‌ای بودنش، حتما نمونه‌کارهای قبلی وی را هم ببینید. پس از انجام خالکوبی، در صورت مشاهده هرگونه واکنش آلرژیک، فورا به پزشک متخصص مراجعه نمایید. همچنین به یاد داشته باشید که سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA) هیچ‌گاه چنین تتوهایی را تایید نکرده است. بنابراین فریب تتوکارهایی که این ادعا را دارند نخورید.

7 در مورد “آیا می‌توان یک خالکوبی مخفی و شب‌رنگ داشت؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH