سامسونگ

احتمال مجهز شدن گلکسی S9 به سنسور تشخیص کیفیت هوای محیط

سنسورهایی که کیفیت هوا را بررسی می‌کنند یا خیلی کوچکند و همین جثه کوچک از کیفیت‌شان می‌کاهد یا خیلی بزرگ هستند و نمی‌توان آن‌ها را روی بدنه اسمارت‌فون‌ها جای داد. اما سامسونگ اخیرا پتنتی از یک سنسور محیطی را ثبت نموده که هم به اندازه‌ای کوچک است که می‌تواند درون یک اسمارت‌فون تعبیه شود و هم از نظر عملکرد در جایگاه خوبی قرار دارد.

اما سامسونگ چطور به این موفقیت دست یافته است؟ با تخت کردن سنسور و تعبیه آن در یکی از زیر لایه‌های صفحه‌نمایش. با این‌که سنسور جدید نسبت به قبلی‌ها کمی بزرگ‌تر بوده، از نظر ارتفاع درست هم‌اندازه استاندارد اجزا یک اسمارت‌فون ساخته شده است.

این سنسور می‌تواند میزان مواد آلوده موجود در هوا را اندازه‌گیری کند. اما این‌که هوا تا چه حد می‌تواند خود را به زیر لایه یک صفحه‌نمایش که آمولد قابل انعطاف هم است برساند، خودش یک پرسش مهم بوده که فعلا پاسخی برای آن وجود ندارد.

فعلا هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین سنسوری را در هندست بعدی سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 ببینیم. اما طبق آن‌چه همیشه دیده‌ایم، وقتی یک کمپانی پتنت‌هایش را در اختیار عموم قرار می‌دهد، زمان زیادی نمی‌برد تا آن‌ها به واقعیت بپیوندند و به‌کار گرفته شوند. در ضمن توسعه اپلیکیشن این پتنت یک سال و نیم پیش به اتمام رسیده و سامسونگ با به‌کارگیری سنسورهای مختلف چون فشارسنج و UV در هندست‌هایش نیز غریبه نیست.

6 در مورد “احتمال مجهز شدن گلکسی S9 به سنسور تشخیص کیفیت هوای محیط”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH